szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A több mint 5 méter hosszú szabadidő-autó hibrid hajtáslánca 450 lóerős összteljesítményű.

A Ford tavaly áprilisban jelentette be, hogy Európában is piacra dobja nagyméretű SUV modelljének, az Explorernek az új generációját. Az újdonság mostanság érkezik meg az öreg kontinensre, és egyes országokban már be is árazták.

Németországban 76 000 euróba (26,9 millió forint) kerül az Explorer ST-Line, a Platinum felszereltségű kivitel alapára pedig 77 000 euró (27,3 millió forint). Összehasonlításképp, a méret és hajtáslánc tekintetében hasonló, nemrégiben általunk is alaposan letesztelt BMW X5 xDrive 45e német alapára 77 300 euró (27,4 millió forint). A 4,92 méter hosszú hibrid X5 394 lóerős.

A Magyarországon egyelőre még be nem árazott új Explorer 5,05 méter hosszú, 2 méter széles és 1,78 méter magas. Az akár 7 üléses változatban is rendelhető és a zöld rendszám minden előnyét élvező SUV csomagtartója 240-2274 literes – attól függően hány ülés hajtunk le.

A plugin hibrid hajtáslánc áll egyrészt egy 350 lóerős 3 literes biturbó benzinmotorból, másrészt pedig egy 100 lóerős villanymotorból. A 457 lóerős, illetve 825 Nm-es autót 10 fokozatú automata váltóval szerelik. A 2,46 tonnás monstrum 6 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 230 km/h.

Ford

A WLTP-szabvány szerinti elektromos hatótáv 42 kilométer, a 13,1 kWh kapacitású akkumulátor közel 6 óra alatt tölthető fel normál 230 V-os dugaljról, Wallbox esetén kicsit több mint 4 óra egy teljes töltés.

Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!