szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A bajor gyártó középkategóriás szedánja frissített külsővel és modernizált technikával támad.

A BMW 2016 őszén leplezte le az 5-ös sorozat G30-as kódszámú aktuális generációját. A típus 2017 elején érkezett a kereskedésekbe is, azóta csak néhány kisebb módosítást kapott hajtáslánc, illetve infotainment fronton. Most viszont hivatalosan is leleplezték az első komolyabb ráncfelvarráson átesett új változatot.
BMW

A veséket formáló hűtőrács némileg nagyobb lett, azonban nem olyan mértékben, mint a márka közelmúltban debütált egyéb modelljei esetében. Átrajzolták a módosított menetfényű fényszórókat, melyek opcionálisan full-LED-es, illetve lézer technológiás változatban is rendelhetők, ezen kívül a hátsó lámpák is módosultak. Alapáron 18 colos kerekeken gördül a megújult 5-ös BMW, a 19- és 20 colos felnik felárasak.

BMW

A széria sportkormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 10,25-12,3 colos. Az autó szoftvere OTA-frissítésekkel lényegében bárhol egyszerűen naprakésszé tehető, és a gyártó legújabb vezetéstámogató rendszerei is megérkeztek az új 5-ösbe.

BMW

Az 530e plugin hibrid változatban egy 184 lóerős 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 109 lóerős villanymotor biztosít 292 lóerős összteljesítményt. A külsőleg tölthető 545e 394 lóerős produkciót ad elő, ennek a típusnak a 3 literes 6 hengeres benzines egysége 286 lóerős teljesítményű.

BMW

Mostantól minden 4 és 6 hengeres motor 48 V-os lágyhibrid technikát vonultat fel. A belépőszintet a 184 lóerős 520i jelenti, ami felett a 252 lóerős 530i, illetve a 333 lóerős 540i található. A ráncfelvarrt M5-ös érkezéséig az 530 lovas 4,4 literes V8-as benzinmotorral szerelt M550i jelenti a csúcsot.

BMW

Dízelfronton a 190 lóerős 520d az alapmodell, majd pedig a 286 lóerős 530d, illetve a 340 lóerős 540d következik a sorban. Az összes hajtásláncot a ZF nyolcfokozatú automataváltójával szerelik, és az 520i kivételével az összes modell rendelhető összkerékhajtással.

BMW

Júliusban kezdik forgalmazni, az 530e Touring és az 545e Limousine azonban csak novemberben érkezik meg a kereskedésekbe. A szedán 49 100 eurótól (17,2 millió forint) indul, a kombi alapára 51 300 euró (18 millió forint).

BMW

 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Németh András Autó

Öt éven belül a szalonokban lehet az üzemanyagcellás BMW

Jövőre készül el a BMW X5-ének hidrogén-üzemanyagcellás változata, a BMW i Hydrogen NEXT. A jármű hatótávolsága 500 kilométer, s ha elég gyorsan nő az üzemanyag-töltőállomások száma és elérhetővé válik a megfizethető „zöld” hidrogén, akkor már 2025-ben megjelenhetnek a szalonokban a német gyártó kereskedelmi forgalomba kerülő üzemanyagcellás járművei.