szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A bajor gyártó középkategóriás szedánja frissített külsővel és modernizált technikával támad.

A BMW 2016 őszén leplezte le az 5-ös sorozat G30-as kódszámú aktuális generációját. A típus 2017 elején érkezett a kereskedésekbe is, azóta csak néhány kisebb módosítást kapott hajtáslánc, illetve infotainment fronton. Most viszont hivatalosan is leleplezték az első komolyabb ráncfelvarráson átesett új változatot.
©

A veséket formáló hűtőrács némileg nagyobb lett, azonban nem olyan mértékben, mint a márka közelmúltban debütált egyéb modelljei esetében. Átrajzolták a módosított menetfényű fényszórókat, melyek opcionálisan full-LED-es, illetve lézer technológiás változatban is rendelhetők, ezen kívül a hátsó lámpák is módosultak. Alapáron 18 colos kerekeken gördül a megújult 5-ös BMW, a 19- és 20 colos felnik felárasak.

©

A széria sportkormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 10,25-12,3 colos. Az autó szoftvere OTA-frissítésekkel lényegében bárhol egyszerűen naprakésszé tehető, és a gyártó legújabb vezetéstámogató rendszerei is megérkeztek az új 5-ösbe.

©

Az 530e plugin hibrid változatban egy 184 lóerős 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 109 lóerős villanymotor biztosít 292 lóerős összteljesítményt. A külsőleg tölthető 545e 394 lóerős produkciót ad elő, ennek a típusnak a 3 literes 6 hengeres benzines egysége 286 lóerős teljesítményű.

©

Mostantól minden 4 és 6 hengeres motor 48 V-os lágyhibrid technikát vonultat fel. A belépőszintet a 184 lóerős 520i jelenti, ami felett a 252 lóerős 530i, illetve a 333 lóerős 540i található. A ráncfelvarrt M5-ös érkezéséig az 530 lovas 4,4 literes V8-as benzinmotorral szerelt M550i jelenti a csúcsot.

©

Dízelfronton a 190 lóerős 520d az alapmodell, majd pedig a 286 lóerős 530d, illetve a 340 lóerős 540d következik a sorban. Az összes hajtásláncot a ZF nyolcfokozatú automataváltójával szerelik, és az 520i kivételével az összes modell rendelhető összkerékhajtással.

©

Júliusban kezdik forgalmazni, az 530e Touring és az 545e Limousine azonban csak novemberben érkezik meg a kereskedésekbe. A szedán 49 100 eurótól (17,2 millió forint) indul, a kombi alapára 51 300 euró (18 millió forint).

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Németh András Autó

Öt éven belül a szalonokban lehet az üzemanyagcellás BMW

Jövőre készül el a BMW X5-ének hidrogén-üzemanyagcellás változata, a BMW i Hydrogen NEXT. A jármű hatótávolsága 500 kilométer, s ha elég gyorsan nő az üzemanyag-töltőállomások száma és elérhetővé válik a megfizethető „zöld” hidrogén, akkor már 2025-ben megjelenhetnek a szalonokban a német gyártó kereskedelmi forgalomba kerülő üzemanyagcellás járművei.

Ittasan dülöngélő mopedest üldöztek a rendőrök – videó

Ittasan dülöngélő mopedest üldöztek a rendőrök – videó

Az iPhone 12 még fülhallgató és mobiltöltő nélkül is drágább lehet

Az iPhone 12 még fülhallgató és mobiltöltő nélkül is drágább lehet

Lemásolhatja a Xiaomi a Google telefonjainak egyik legjobb funkcióját

Lemásolhatja a Xiaomi a Google telefonjainak egyik legjobb funkcióját