szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alig néhány példányban készült emelt sportkocsi értéke a 2 milliárd forintot is megközelítheti.

Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot. Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerékhajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.
DK Engineering

De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült.

Porsche

Ennél pedig már csak az a Párizs-Dakar ralis változat ritkább, melyből konkrétan 7, azaz hét példány látta meg a napvilágot. És amely hiperritka sorozat egyik darabja most éppen új gazdára vár.

Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari

A mellékelt fotókon látható autó 1985-ben készült, és 185-ös rajtszámmal Jacky Ickx és Claude Brasseur indult vele az adott évi Párizs-Dakar ralin. A 3,2 literes szívómotorral hajtott versenyautó sokáig vezette a sivatagi viadalt, míg végül a nyolcadik szakaszon kiestek vele.

Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari

A 7 ezer kilométert futott kocsi 2014-ig a gyártó németországi múzeumában pihent, onnan pedig egy amerikai magángyűjtő garázsába került. Az akkori és a mostani eladási árat is sűrű homály fedi, mindenesetre jó kiindulási alap, hogy a 186-os rajtszámú testvérautó 2 éve 1,86 milliárd forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Classicdriver / Joe Macari

 

Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari
Classicdriver / Joe Macari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!