Magyarországra jön a horvátok közel 2000 lóerős villanyautója
A hangtalan hiperautót augusztus végén testközelből is meg lehet majd tekinteni Magyarországon.
hvg.hu
A tavalyi Genfi Autószalonon debütált a horvátországi székhelyű Rimac második hipersportkocsija, a C_Two, mely a jövő hónap végén hazánkba érkezik. A Rimac C_Two a Pink Wing nevezetű gasztronómiai és turisztikai autós rendezvény keretein belül debütál Magyarországon, a gyártó Rimac Automobili az autós túra hivatalos partnere.
Rimac
Az augusztus 24-én Budapesten kezdődő, majd pedig a Balaton, Zágráb és Pag sziget érintésével augusztus 30-án Splitben végződő rendezvény nyitónapján lesz a Pink Wing és a Lion's Run Rally által szervezett szuperautó és oldtimer találkozó, a Cars & Coffee Hungary. Maga a budapesti rendezvény zártkörű lesz, de az utakon és a Balatonnál bárki találkozhat majd a horvát hiperautóval.
Rimac
A mintegy 700 millió forintos második generációs horvát villanyautó 4,75 méter hosszú, 1,98 méter széles, alig 1,2 méter magas, és a sorozatgyártás megkezdése előtt 17 prototípust készítettek belőle.
Rimac
A négy villanymotorral, négy váltóval és négykerék-hajtással rendelkező Rimac C_Two nem kevesebb mint 1914 lóerős teljesítményt, illetve 2300 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. Ezen adatok ismeretében talán már meg sem lepődünk azon, hogy a C_Two alig 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis körülbelül olyan fürge, mint a Tesla Roadster 2.
László Ferenc
A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h. A 120 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 1950 kilogramm tömegű autó a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel 550 kilométert képes megtenni, 0-ról 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető a telepe és a tervek szerint Level 4-es önvezetés is lesz benne. Utóbbi miatt nem kevesebb mint 8 kamera, 2 Lidar rendszer, 6 radar és 12 ultraszónikus szenzor található a kocsiban.
László Ferenc
A horvát sportkocsiból a tervek szerint alig 150 példány fog készülni. Azonban még ez is komoly mennyiség ahhoz képest, hogy az elődből csak 8 utcai és 2 versenypályára szánt példány látott napvilágot. És ebből egyet maga Richard Hammond, a The Grand Tour egyik műsorvezetője tört totálkárosra.
A cégben komoly fantáziát lát a Porsche, mely német vállalat tavaly szeptemberben 10-ről 15,5 százalékra növelte a Rimacon belüli részesedését. Kevesen tudják, hogy a cég nevét a közhiedelemmel ellentétben nem angolosan "rimek"-ként, hanem horvát módon "rimác"-ként kell ejteni. Arra a kérdésre pedig az alábbi videó adja meg a választ, hogy a C-Two-val lehet-e driftelni:
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.