szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Volkswagen konszern cseh márkájának eddig még nem volt ilyen erős sorozatgyártású modellje, melynek alapváltozatai ráadásul hátsókerék-hajtásúak.

Megannyi kedvcsináló fotót és előzetes információt követően a Skoda hivatalosan is leleplezte első tisztán elektromos hajtásláncú szabadidőautóját, az Enyaq iV-t.

©

Az SUV és egyterű designjegyeket egyaránt felvonultató, crossover kombi kategóriás újdonság érdekessége a 130 LED-del megvilágított hűtőrács, mely a 2019-ben leleplezett Vision iV tanulmányautót követően a végleges modellen is tetten érhető. Hasonló megoldással nemrégiben a BMW X6-on találkozhattunk.

©

4,65 méteres hosszával az újdonság 4 centiméterrel rövidebb a Kodiaqnál, illetve a kombi Octaviánál. Az 1,88 méter széles, illetve 1,61 méter magas Enyaq iV tengelytávja 2,76 méter.

©

Az akár 21 colos kerekekkel is rendelhető villanyautó kormánya mögött egy meglepően kicsi, 5,3 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző kiviteltől függően 10-13 colos képátlójú. A fényszóró alapáron LED-es, az adaptív full LED-es lámpa feláras tétel.

©

A típus háromféle akkumulátor kapacitással, öt teljesítmény változatban, hátsó- és összkerékhajtással készül. Az alapmodell a hátsókerekes Enyaq 50 iV, melynek 150 lóerős teljesítménye, illetve 220 Nm-es nyomatéka 11,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben az 52 kWh kapacitású akkumulátor által biztosított WLTP-hatótáv mintegy 340 kilométer.

©

A hátul hajtott Enyaq 60 iV 180 lóerőt, illetve 310 Nm-es nyomatékot ad le, 8,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, 62 kWh-os akkumulátora pedig 390 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az ugyancsak hátsókerék-hajtású Enyaq 80 iV 204 lóerős, illetve 310 Nm-es produkciója 8,5 másodperces 0-100-as szintidőhöz elegendő és a 82-es telep már 510 kilométeres hatótávot ígér.

Az összkerekes Enyaq 80x iV 265 lóerős, illetve 425 Nm nyomatékú. Ez a 6,9 másodperces 0-100-as gyorsulású kivitel a maga 82-es aksija révén maximum 460 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. A csúcsmodell az ugyancsak 460 kilométeres hatótávú Enyaq vRS iV, ami a 302 lóerős, illetve 460 Nm-es hajtáslánc révén 6,2 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra, végsebessége pedig a többi változattól eltérően nem 160, hanem 180 km/h.

©

Az alap akkumulátor maximum 50 kW teljesítménnyel tölthető DC-n, a nagyobb változatok akár 125 kW-tal is táplálhatók. AC esetében a 11 kW jelenti a plafont.

©

Az Enyaq 50 iV német alapára 33 800 euró, vagyis átszámítva mintegy 12 millió forint, az Enyaq 60 iV pedig várhatóan valamivel 40 000 euró, vagyis 14,2 millió forint alatt startol majd el. Az első példányokat az ígéretek szerint a jövő év elején vehetik majd át a vásárlók.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Így játsszák ki a karanténszabályokat az előkelő londoni éttermek

Így játsszák ki a karanténszabályokat az előkelő londoni éttermek

Bodrogi Gyula: Római katolikusan játszani? Én ezt még tréfának is egy kicsit ízléstelennek tartom

Bodrogi Gyula: Római katolikusan játszani? Én ezt még tréfának is egy kicsit ízléstelennek tartom

Olasz belügyminiszter: „Elfogadhatatlan” a kijárási tilalom elleni tüntetés

Olasz belügyminiszter: „Elfogadhatatlan” a kijárási tilalom elleni tüntetés