szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Várakozások szerint 5-10 százalékkal csökkenhet a hibrid kamionok üzemanyag-fogyasztása.

A Volkswagen-csoport tulajdonába tartozó Scania kezdett egy olyan projektbe, amely során a kamion áruszállító szerelvényét a tetején és az oldalain napelemekkel borítják be. Összesen 140 négyzetméternyi napelem kerül egy-egy ilyen tesztelés alatt álló szerelvény utánfutójára.

A 18 méter hosszú utánfutón lévő panelekből származó áramot közvetlenül a konnektoros hibrid (PHEV) jármű használja fel az akkumulátorából.

Bár a Scania nem adott pontos becslést arra, hogy hány kilométer elektromos hatótávolságot lehet nyerni a napelemes félpótkocsival, de a megtakarítást 5-10 százalékosra teszik a svédországi éves napsütéses órák száma alapján, és a megtermelt energia mennyiségét a skandináv feltételek mellett 14 ezer kWh-ra teszik. Ugyanakkor például Spanyolországban a napsütéses órák száma 80 százalékkal több, mint az északi országban, így a megtakarítás is lényegesen nagyobb lehet.

A napelemes autó nincs is annyira messze

Üzemanyag szempontból ez lenne a Kánaán. A komolyabb hatótávra való teljesítménytől még azért odébb vagyunk.

A Scania szerint az üzemanyag hatékony megtakarítása mellett az is szóba jöhet, hogy a pótkocsi áramot szolgáltat az elektromos hálózatnak, amikor a teherautót nem használják.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!