szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

940 lóerővel már máshogy kell bánni, egy sima szoftver nem elég, hogy életben maradjon a motor.

A német Posaidon tuningcég az AMG GT négyajtós kupéját módosította igen komoly műszaki fejlesztésekkel. A GT 63 RS 830+ néven megjelent autó motorja akár óriási, 940 LE-t és 1278 Nm nyomatékot produkál, ami 300 lóerővel és 378 Nm-rel több a gyári modell adatainál.

Az autó hivatalos elnevezése és a cég által közölt teljesítmény között a német közlekedési hatóság miatt van eltérés, amely a 830 LE-t és 1100 Nm a nyomatékot hagyta jóvá.

A  2,1 tonnás, összkerékhajtású kocsi álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul, és ahhoz is csak 5,9 másodperc kell neki, 100-ról 200 km/h-ra érjen. A Posaidon óvatosan adta meg a maximális sebességet: „több mint 350 km/h”.

Posaidon

A 4.0 literes ikerturbós V8 teljesítményének kihasználása érdekében a Posaidon számos változtatást hajtott végre az autó hardverén és motorprogramozásán. A gyári két turbófeltöltőjét lecserélték más felépítésűekre, amelyek szintén új kipufogórendszerhez vannak csatlakoztatva.

Posaidon
Posaidon

Mind a V8-as blokk, mind a hengerfejek hűtését optimalizálták, akárcsak a bennük áthaladó gázok áramlási körülményeut. Végül még metanolos befecskendezés is került a motorra, amelynek tartálya a csomagtér padlójába került.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!