Az elmúlt pár hétben sorra tették közzé figyelmeztetéseiket az említett gyártók, hogy a konnektoros hibrid autóikat ne töltsék konnektorról vagy töltőállomáson a tulajdonosok. Az autókat jelenleg csak hagyományos hibridként szabad használni, amikor nem külső forrásból tölt az akkumulátor.
A BMW és a Mini a múlt héten, világszinten több mint 27 ezer plug-in autóját hívta vissza, lényegében minden típusából, amelyből létezik plug-in változat. A dél-koreai Hyundai-KIA párosból a Hyundai globálisan 77 ezer plug-inját kell idő előtt szervizbe vinni, miután 13 tűzesetet jelentettek az akkumulátor túlmelegedéséből eredően. A Ford visszahívási akciójában Európában 33 ezer autót kell időközi szervizre vinni, náluk a Kuga plug-in hibrid az érintett. A Ford egyébként 500 eurós üzemanyagutalványt ad az érintett autók tulajdonosainak Németországban.
A Villanyautósok oldal most azt írja német forrásra hivatkozva, hogy a közös pont a BMW és Ford tűzesetek esetében az akkumulátor-beszállító lehet. A BMW számára a kínai CATL és a magyarországi gyártással is rendelkező Samsung SDI szállít akkumulátorokat.
A lap arra is felhívja a figyelmet, hogy a hirtelen megugró igényekkel az akkumulátorgyártók nehezen tudnak lépést tartani, a Samsung SDI Magyarországon lévő gödi gyáregységében mára megháromszorozták a kezdeti gyártási kapacitást.
A Hyundai-okhoz a koreai LG Chem szállít, de esetükben nem tértek ki olyan információra, amely szerint az akkumulátor-beszállító miatt kellene visszahívni az autókat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.