Jön a teljesen új Suzuki Vitara, visszatérhet a Grand Vitara

Az új Vitara várhatóan kicsit nagyobb méretű, belül tágasabb és modernebb formájú lesz, mint az elődje.

  • hvg.hu hvg.hu
Jön a teljesen új Suzuki Vitara, visszatérhet a Grand Vitara

A Suzuki nem éppen tegnap, hanem még 2014-ben leplezte le a Vitara Esztergomban készülő aktuális generációját. A Magyarországon komoly népszerűségnek örvendő kompakt szabadidő-autó először 2018-ban esett át egy komolyabb ráncfelvarráson, amikor is kikerült a kínálatból az 1,6 literes szívó benzinmotor és az 1,6 literes turbós dízelmotor. A következő faceliftre idén év elején került sor, a típus ekkor kapta meg a 48 V-os lágyhibrid hajtásláncot.

A jelenleg 5,29-7,11 millió forintos áron kínált Vitara külseje viszont csak minimálisan változott az évek során, és vélhetően kevesen lepődnek meg azon, hogy egyes források szerint hamarosan be fog mutatkozni a teljesen új utódmodell. Ezen források úgy tudják, hogy az új Vitara akár még idén bemutatkozhat, a globális piaci bevezetésre pedig 2021 elején, közepén kerülhet sor.

Az alapméretek várhatóan csak kis mértékben fognak változni, az új Vitara minimálisan lehet nagyobb az elődjénél. A jelenleginél kerekdedebb formatervű új Vitara a várakozások szerint nagyobb utas- és csomagteret vonultat fel. A japán Best Car Web valahogy így képzeli el az új modellt:

Best Car Web

Nyílt titok, hogy hamarosan hazánkba is megérkezik a Toyota RAV 4-re épülő és annak zöld rendszámot biztosító plugin hibrid hajtásláncára épülő Suzuki Across. Ez a modell várhatóan nem lesz olcsó, azonban a mostani Vitaránál nagyobb méretű, de elérhető árú divatterepjáróra vágyók számára jó hír, hogy a Suzuki jövőre feltámaszthatja a 2015-ben megszüntetett Grand Vitarát.

Kerestük a Suzuki hazai képviseletét, ahol nem tudták megerősíteni a kiszivárgott információkat, a cégnél nem tudnak az új Vitara érkezéséről.

Suzuki Across
Suzuki

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.