szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Enyaq iV-t nem a hangjáért fogják szeretni, de biztonsági okból kötelező, hogy legyen neki.

Hivatalosan is elindult Mlada Boleslavban, a cseh márka fő üzemében az Enyaq iV gyártása. Ez az első olyan Skoda, amelyet kifejezetten elektromos platformra terveztek, hiába volt már elektromos hajtású autó a kínálatban a Citigo iV révén; az még a belső égésű motorral hajtott modellek alapjára épült.

Az új koncepció új gyártási folyamatokat igényelt, ezért a Skodánál 32 millió eurót költöttek arra, hogy az Octaviaé és a Karoqé mellé egy másik gyártósort is beállítsanak. Mostantól naponta akár 350 darab elektromos Enyaq is elhagyhatja a gyárat.

©

A kocsinak most megmutatták a hangját is. Kötelező, hogy 0 és 25 km/h között ezek a szinte néma járművek is hangot adjanak, hogy a gyalogosok meghallják őket. Ennél nagyobb sebesség felett az abroncsoknak már van akkora zaja, hogy észrevehető legyen az autó, és a légellánás miatti zaj is kezd hallhatóvá válni. A hanggenerátor, ami kocsi elejében van, nem hagyományos autóhangot utánoz, hanem stúdióban megtervezett mesterséges „menetzaj”:

A típus háromféle akkumulátorkapacitással, öt teljesítményváltozatban, hátsó- és összkerékhajtással készül. Az alapmodell a hátsókerekes Enyaq 50 iV, amelynek 150 lóerős teljesítménye, illetve 220 Nm-es nyomatéka 11,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben az 52 kWh kapacitású akkumulátor által biztosított WLTP-hatótáv nagyjából 340 kilométer. Ezen kívül érkezik 60 iV-as nagyobb hatótávú és 80x iV jelöléssel, valamint a csúcsmodell is, az Enyaq RS iV.

Már van magyar ára is az autónak az e-cars.hu oldal szerint, igaz egyelőre csak bizonyos felszereltségű példányok rendelhetők. A legkisebbet, az iV 50-et csak jövőre kezdik gyártani, addig az iV 60-as jelzésű érhető el most magas felszereltséggel 18,9 millió forintért. Az oldal azt írja, hogy januártól jön az iV 50 és az iV 60 alapváltozata is akkortól kapható, 15,4 millió forinttól.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Novemberben újra összeomlott a magyar turizmus

Novemberben újra összeomlott a magyar turizmus

Egy kísérlet kedvéért trollokat rendelt a NATO

Egy kísérlet kedvéért trollokat rendelt a NATO

Köves Slomó szerint még egy-másfél év, amíg megnyithat a Sorsok Háza

Köves Slomó szerint még egy-másfél év, amíg megnyithat a Sorsok Háza