Sportos dízel: itt a 341 lóerős Audi SQ5 Sportback TDI

Itt az újabb bizonyíték arra, hogy a német gyártók szerint korai lenne még temetni a dízelmotorokat.

  • hvg.hu hvg.hu
Sportos dízel: itt a 341 lóerős Audi SQ5 Sportback TDI
Az Audi 2008-ban mutatta be a középkategóriás szabadidő-autók piacán versenyző modellje, a Q5 első generációját, melynek aztán 2017-ben érkezett meg a második nekifutása. Utóbbiból idén szeptemberben jött ki a kupésra faragott Q5 Sportback változat, melynek most a legsportosabb változatáról is lehullott a lepel.
Audi

Az Audi SQ5 Sportback TDI meghajtásáról egy 3 literes V6-os turbódízel motor gondoskodik, amelynek működését minden korábbinál tisztábbá tették. A 24 literes AdBlue-tartályt kapott modell a gyártó közlése szerint bőven megfelel a legszigorúbb Euro 6d ISC-FCM előírásnak.

Audi

Az egyéb típusokból jól ismert 48 V-os lágyhibrid hajtáslánc teljesítménye 347-ről 341 lóerőre csökkent, a csúcsnyomaték változatlanul 700 Nm. A 0-ról 100-ra 5,1 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 250 km/h.

Audi

A Mexikóban gyártott, egyelőre ismeretlen árú SQ5 Sportback TDI forgalmazása 2021 első felében kezdődik meg.

Audi

 

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.