szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén 125 éves a cseh márka, ennek alkalmából újraértelmezik régi modelljeiket. Ezúttal a Skoda Felicia került sorra, amelynek eredeti változata egyébként is talán a legformásabb autójuk.

A könnyű kis roadster megtervezését a Skodánál dolgozó francia Martin Leprincre bízták, a végeredmény pedig igazán látványos koncepció lett.

Az eredetileg 1959-ben megjelent Felicia modern átdolgozása megőrizte a modell hátsó túlnyúlásának méretét, és a motortérfedél hossza is azonos a néhai modellével. A jellegzetes hátsó uszonyokat ugyancsak megőrizték, és a hátsó lámpák tervezésekor is az eredeti formákból indultak ki.

Skoda
Skoda

A tervező elmondása szerint egy kabrió esetében fontos szempont, hogy egyszerre látszik az autó külseje és belseje. Az emberek alapvetőena külső alapján választanak autót, miközben az idejük nagy részét a belső térben töltik, így erre is külön figyelmet fordított.

A modern Felicia egyik legérdekesebb részlete talán a „lebegő” szélvédő, ami pár centivel a kocsitest felett van, és a belső műszerfal görbületét követi.

A francia dizájner 2017 óta van a Skodánál, a Vision X, RS és iV koncepcióautókon dolgozott eddig.

Skoda

Az eredeti Feliciából 1959 és 1964 között 14 863 darabot gyártott a Skoda. A modell nem a központi gyárban, hanem Kvasnyban készült. A motortérben kezdetben egy soros négyhengeres 1.1 literes benzines egység volt 50 lóerős teljesítménnyel. Az elegáns szocialista autó 1961-ben kapott frissítést, egy évvel később pedig megérkezett a Super verzió, amely 1.2 literes motorú volt és 55 lóerős.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!