Szuperexpressz függőhidat avattak Kínában, amelyen 250-nel mennek át a vonatok
A híd pillérei több mint 200 méter magasak.
MTI / hvg.hu
Átadták Kínában a világ első, szupergyorsvonatok közlekedésére tervezett függőhídját - adta hírül a kínai állami vasúttársaság közlésére hivatkozva a China News nevű kínai hírportál pénteken.
A 6409 méter hosszú Vufengsan-Jangtze-híd a kelet-kínai Csiangszu tartományban található, és a Jangtze-folyó felett ível át, mintegy ezer méteres magasságban. A kétszintes híd alsó szintjén négy vasútvonal található, ezek közül kettőt óránkénti 250 kilométeres, két tartalékvágányt pedig óránkénti 200 kilométeres haladási sebesség elbírására terveztek. A függőhíd felső szintjén pedig nyolcsávos autópálya fut, amelyen a járművek óránkénti 100 kilométeres sebességgel haladhatnak végig.
A hídpillérek 203 méteres magasságúak, amely egyenértékű egy 70 emeletes épülettel, és összesen 39 000 köbméter betont használtak fel az építéséhez.
Az építmény két szempontból is világelsőnek számít: a világ első vasúti közlekedésre alkalmas függőhídja, egyben az első, amelyen szupergyorsvonatok haladhatnak át. Kínában pedig az első olyan híd, amely vasutat és gyorsforgalmi utat köt össze.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.