Tóta W. Árpád: Nemzeti együttműködés a Fidesz ellen
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
Norvégia az első európai piac, ahol megjelent az Xpeng.
Az Xpeng Motors kínai autógyártó száz darab elektromos okosautót szállít le a héten norvég vásárlóknak, ezzel első alkalommal küldenek ki közvetlenül egyéni vásárlóknak Európába kínai gyártású elektromos okosautót – számolt be internetes oldalán hétfőn a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap.
A dél-kínai Kanton (Kuangcsou) városban működő Xpeng Motors elsőként a G3-típusú utcai terepjárójárt dobta itt piacra, és a következő év során tervezi a P7-es típusú elektromos sportautótját is behozni Európába.
A G3-as egy utcai terepjáró, amelynek 520 kilométer a hatótávolsága, és az Xpeng saját fejlesztésű, XPILOT 2.5 nevű, fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerével szerelték fel. Az Xpeng autóját okosautóként definiálják a kínaiak, amelyben egy 15,6 colos álló tablet van a középkonzolon, hasonlóan a Teslákhoz. Fedélzeti wifi, 128 GB-os háttértár, hangvezérlés és interneten keresztüli szofverfrissítés is elérhető a kocsihoz, valamint applikációs áruházból letölthető szoftvereket is kínálnak hozzá.
A kínai elektromosautó-gyártók legfrissebb nemzedéke – az Xpeng, a NIO és a Li Auto – a New York-i tőzsdén amerikai letéti jegyek (ADR) eladásával igyekszik új tőkéhez jutni, miközben új modellek kifejlesztésével és az eladások növelésével próbál versenybe szállni az amerikai Teslával.
Kína a világ legnagyobb piacát jelenti az új energiával működő járművek számára, a piac prémium szegmensét pedig jelenleg a Tesla dominálja. A kaliforniai székhelyű autógyártó novemberben 21 604 darabot szállított le a sanghaji óriásgyárában készült Model 3 típusú járművekből.
Meddig fújják az ismeretlen elektromos autógyártók tőzsdei lufiját?
A Tesla kapitalizációja 250-szer nagyobb már, mint amekkora a vállalat várható nyeresége, az Arrival brit-orosz cég értéke is csaknem 16 milliárd dollár, miközben még egyetlen járművet sem dobtak piacra.
Az Xpeng 2019 azonos időszakához képest több mint négyszeresére növelte a forgalmát: 4224 járművet adott el novemberben. A NIO 5291 eladott járművel több mint ötven százalékkal, míg a Li Auto 4646 eladott járművel 25,8 százalékkal bővítette a forgalmát éves bázison a múlt hónapban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.