A
BMW 20 évvel ezelőtt az E65-ös sorozatú 7-es modelljével vezette be az iDrive infotainment rendszert, melynek egyik legfontosabb eleme a középkonzolon lévő egyedi kezelőszerv. Ez az iDrive tekerőgomb a gyártó most debütált nyolcadik generációs rendszerének is a részét képezi, ezt leszámítva azonban szinte rá sem lehet ismerni a megújult műszerfalra.
A Chevrolet Corvettéhez hasonlóan hatszögletű kormány mögött egy 12,3 colos ívelt digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző pedig 14,9 colos felülettel rendelkezik. A minden korábbinál jobban automatizált klímát utóbbi panelről lehet manuálisan vezérelni, vagyis a hagyományos nyomógombos megoldást nyugdíjba küldte a BMW.
A hőmérsékletet ezenkívül egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal is meg lehet változtatni, a BMW OS 8.0 minden eddiginél fejlettebb hangvezérlést vonultat fel. A fedélzeti számítógép ezenkívül megpróbálja kiismerni felhasználóját, vagyis elemzi tevékenységeit, és ezek alapján állítja be például a jól kikövetkeztethető úti célokat, a hőmérsékletet, illetve a lejátszandó zenéket.
A mai elvárásoknak megfelelően többek közt 5G támogatással, letölthető alkalmazásokkal és OTA (Over The Air) frissítési megoldással rendelkező infotainment rendszer elsőként a gyártó iX, illetve i4 modelljeiben lesz elérhető. Közben a riválisok sem tétlenkednek, a Mercedes például nemrégiben leplezte le faltól falig kijelzős Hyperscreen műszerfalát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.