szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hagyományos kezelőszervek helyett egyre fontosabb szerephez jut a hangvezérlés.

A BMW 20 évvel ezelőtt az E65-ös sorozatú 7-es modelljével vezette be az iDrive infotainment rendszert, melynek egyik legfontosabb eleme a középkonzolon lévő egyedi kezelőszerv. Ez az iDrive tekerőgomb a gyártó most debütált nyolcadik generációs rendszerének is a részét képezi, ezt leszámítva azonban szinte rá sem lehet ismerni a megújult műszerfalra.
BMW
BMW

A Chevrolet Corvettéhez hasonlóan hatszögletű kormány mögött egy 12,3 colos ívelt digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző pedig 14,9 colos felülettel rendelkezik. A minden korábbinál jobban automatizált klímát utóbbi panelről lehet manuálisan vezérelni, vagyis a hagyományos nyomógombos megoldást nyugdíjba küldte a BMW.

BMW

A hőmérsékletet ezenkívül egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal is meg lehet változtatni, a BMW OS 8.0 minden eddiginél fejlettebb hangvezérlést vonultat fel. A fedélzeti számítógép ezenkívül megpróbálja kiismerni felhasználóját, vagyis elemzi tevékenységeit, és ezek alapján állítja be például a jól kikövetkeztethető úti célokat, a hőmérsékletet, illetve a lejátszandó zenéket.

BMW

A mai elvárásoknak megfelelően többek közt 5G támogatással, letölthető alkalmazásokkal és OTA (Over The Air) frissítési megoldással rendelkező infotainment rendszer elsőként a gyártó iX, illetve i4 modelljeiben lesz elérhető. Közben a riválisok sem tétlenkednek, a Mercedes például nemrégiben leplezte le faltól falig kijelzős Hyperscreen műszerfalát.

BMW

 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!