A Mercedes idén februárban leplezte az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű ötödik generációs C-osztályt, melynek nemrégiben a hazai áraira is fény derült, most pedig megnéztük, hogy mennyibe kerülnek az újdonság extrái.
Az egyik legdrágább extra a közel 1,12 millió forintos nappabőr borítás, a memóriás ülésekért 800 ezer forintot, a vezetéstámogató rendszerért 792 ezer forintot és a szelenit-szürke fényezésért is 792 ezer forintot kérnek el. A panorámatető felára 709 ezer forint, a négykerék-kormányzás és az adaptív futómű pedig csomagban 702 ezer forintba kerül.
Említést érdemel továbbá a 488 ezer forintos állófűtés, a 459 ezer forintos 19 colos AMG-felni, a 420 ezer forintos parkolócsomag, a 368 ezer forintos négyzónás klíma, illetve a 340 ezer forintos multikontúr ülés.
A kínálat csúcsát jelenleg a 258 lóerős 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral és összkerékhajtással szerelt lágyhibrid C 300 4Matic jelenti, melynek hazai alapára 19,7 millió forint. Amennyiben minden extrát megrendelünk hozzá, az árcédulán mintegy 28,4 millió forintos összeg olvasható.
Összehasonlításképp, az eggyel nagyobb E-osztály legolcsóbb kivitele, a 160 lóerős E 200 d 18 millió forinton nyit, a 258 lóerős lágyhibrid E 300 21 millió forinttól indul, a 367 lovas 6 hengeres motorral szerelt E 450 4Matic alapára pedig 24,6 millió forint. A csúcsot jelentő új S-osztály hazai alapára 33,8 millió forint.
Legolcsóbban 15,4 millió forint ellenében lehet új C-osztályú Mercedesünk, ennyibe kerül ugyanis a 170 lóerős teljesítményű lágyhibrid benzines hajtású C 180 szedán, melynek motorházteteje alatt egy 1,5 literes 4 hengeres motor található. A kombi C-osztály 16,6 millió forinton nyit, ennyibe kerül a C 200 T-modell.
Az új C-osztály igazán erős AMG kivitelei a későbbiekben érkeznek, de ezekben is kivétel nélkül 4 hengeres motorok lesznek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.