Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","shortLead":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","id":"20250606_Le-Monde-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e.jpg","index":0,"item":"3263047d-25ce-4a0a-a799-cec25e991292","keywords":null,"link":"/360/20250606_Le-Monde-lapszemle","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Le Monde: A magyar sajtó a hatalom ellenőrzése alatt áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed90d9fb-b159-469e-886b-55a2be977286","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Éves és havi szinten is nőtt a kiskereskedelmi forgalom, de a kereskedelmi szövetség figyelmeztet, még nincs ok az örömre.","shortLead":"Éves és havi szinten is nőtt a kiskereskedelmi forgalom, de a kereskedelmi szövetség figyelmeztet, még nincs ok...","id":"20250606_kiskereskedelmi-forgalom-aprilis-ksh-statisztika-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed90d9fb-b159-469e-886b-55a2be977286.jpg","index":0,"item":"dade66f6-09ea-42d8-9a85-18aafc562c82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_kiskereskedelmi-forgalom-aprilis-ksh-statisztika-gazdasag","timestamp":"2025. június. 06. 09:32","title":"Egyre többet költünk a boltokban, de ennek még nem lehet feltétlenül örülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002","c_author":"HVG","category":"360","description":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők létrehozták a Visit Tokaj Nonprofit Kft.-t. A reklámra szükség is van, legalábbis Orbán Ráhel családi borászatának eredményei alapján.","shortLead":"Beindulhat a tokaji borászatok és a turizmus marketingje, miután a kormányhoz közel álló turisztikai szereplők...","id":"20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74590a87-e862-4203-9ce6-4aad1b0d3002.jpg","index":0,"item":"40d4c16d-9c9f-42df-996d-110264a97242","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-visit-tokaj-magyar-turisztikai-ugynokseg-magyar-turisztikai-szovetseg-alapitvany-orban-rahel-szabadics-zoltan","timestamp":"2025. június. 06. 12:15","title":"Orbán Ráhel és Mészáros Lőrinc üzleti köréből áll fel a tokaji PR-ügynökség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edb51f30-481c-4dd0-97a6-ea14d4b7f441","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Pánikba eshetett, ezért zuhant tengerbe a 19 éves lány, akit előzetes tapasztalatok nélkül, a tengerpartról választottak ki, hogy egy reklámklipben szerepeljen.","shortLead":"Pánikba eshetett, ezért zuhant tengerbe a 19 éves lány, akit előzetes tapasztalatok nélkül, a tengerpartról...","id":"20250605_19-eves-lany-halt-meg-egy-reklamvideo-forgatasan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edb51f30-481c-4dd0-97a6-ea14d4b7f441.jpg","index":0,"item":"1e3baffe-b3bd-43e2-8454-e65081f7e49f","keywords":null,"link":"/elet/20250605_19-eves-lany-halt-meg-egy-reklamvideo-forgatasan","timestamp":"2025. június. 05. 14:41","title":"Szörnyethalt egy fiatal nő, mert pánikba esve kioldotta magát az ernyőjéből és lezuhant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre lehet számítani.","shortLead":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre...","id":"20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6.jpg","index":0,"item":"675cdb28-608d-45dd-bb58-c29fc1f142bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","timestamp":"2025. június. 05. 12:03","title":"Ingyen jöhet egy rakás új funkció az Apple fülhallgatóiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53776b82-411b-40b8-b8c1-754c2df9bec6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az átlagnyugdíj 240 ezer forint fölött van, de 800 ezer nyugdíjas az alapvető megélhetéshez sem kap eleget.","shortLead":"Az átlagnyugdíj 240 ezer forint fölött van, de 800 ezer nyugdíjas az alapvető megélhetéshez sem kap eleget.","id":"20250605_A-nyugdijak-harmada-a-letminimumot-sem-eri-el","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53776b82-411b-40b8-b8c1-754c2df9bec6.jpg","index":0,"item":"daf5ccd0-8d01-45fc-8706-d0e561e3e24a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_A-nyugdijak-harmada-a-letminimumot-sem-eri-el","timestamp":"2025. június. 05. 16:15","title":"A nyugdíjak harmada a létminimumot sem éri el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","shortLead":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","id":"20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf.jpg","index":0,"item":"c1968771-afcd-4856-bf9c-c197732532f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","timestamp":"2025. június. 06. 09:43","title":"Már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát használ – újra feltalálta saját találmányát a Volvo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha kevésnek érezzük a lágyhibrid kivitelt, a plugin hibrid pedig egyszerűen túl drága, akkor a Ford Kuga arany középutas új öntöltő hibridjét lényegében nekünk találták ki.
A Ford tavaly dobta piacra népszerű középkategóriás szabadidőautója, a Kuga harmadik generációját: az elsőtől az utolsó csavarig új fejlesztésű modell jelentősen nagyobb és természetesen modernebb lett az elődjénél. A koronavírus-járvány első hulláma alatt első körben a legdrágább plugin hibrid kivitelt fogtuk vallatóra, most pedig az eggyel olcsóbb, úgymond normál hibrid következik a sorban.
Mivel a két típus a hajtásláncot leszámítva nem sokban különbözik egymástól, ezúttal kifejezetten a hibrid technikára fókuszálunk, az utasteret és az egyéb témákat már alaposan körbejártuk a tavaly tavaszi anyagunkban.
ST Line X kivitel
László Ferenc
Mennyire hibrid?
Hibrid fronton az úgynevezett mHEV kivitelű, vagyis lágyhibrid Kuga jelenti a belépőszintet. Ennek "lelke" egy 150 lóerős 2 literes turbódízel motor, ami mellett egy nagyon kicsi, mindössze 0,48 kWh kapacitású akkumulátor képezi a hajtáslánc részét. Utóbbi a lassításkor felszabaduló energiát tárolja el és az aztán besegít a hajtásba.
Lágyhibrid technikával maximum néhány decilitert lehet spórolni, illetve finomabbá lehet tenni az automatikus start/stop rendszer működését. A Kuga mHEV viszont eleve nem fogyaszt sokat, hiszen ugyebár takarékos régivágású gázolajos egységre épül. A 370 Nm pedig sok mindenre, így például 9,6 másodperces 0-100-as szintidőre, illetve 194 km/h végsebességhez elég.
A következő lépcsőfok már jelen tesztalanyunk, a Kuga FHEV:
4,61 méter hosszú
László Ferenc
Külsőleg nehéz megkülönböztetni egymástól a különböző Kugákat, de persze a magasabb ligában focizó Kuga PHEV-ket könnyű felismerni a magyar zöld rendszámról, illetve arról, hogy bal oldalt az első kerékjárati ívnél található az elektromos töltőcsatlakozója. Ami ugyebár hiányzik az FHEV-ről, amit külsőleg nem lehet tölteni.
A lassításkor felszabaduló energiát ezúttal már egy 1,1 kWh-os telep tárolja (riválisok: 1,5-1,6 kWh), ami aztán egy komolyabb produkcióra képes 125 lóerős villanymotort hajt meg. Ez a Kuga már képes tisztán elektromosan gurulni, de persze csak rövidebb távokat.
A kipufogók sportosnak tűnnek, de hangjuk nincs
László Ferenc
Hogy megy?
A 2,5 literes 4 hengeres szívó motor rendkívül jó hatásfokú, és értelemszerűen a turbó egész biztosan sohasem fog elromlani benne. Ami az 1,6 literes turbós motorra épülő hibrid Hyundai Tucson esetében azért benne lehet a pakliban. A 152 lóerős és 200 Nm-es benzines egység a villanymotorral kiegészítve 190 lóerőt tud, ami 9,1 másodperces 0-100-as sprinthez elég, a végsebesség 196 km/h.
Jól és egyben egész halkan megy a Kuga FHEV, de a vele ellentétben nem fokozatmentes, hanem hatfokozatú automata váltóval szerelt hibrid 230 lovas Tucson fürgébbnek érződik, amit a 8 másodperces 0-100-as szintidő is alátámaszt. A normál hibrid Toyota RAV4 218 lóereje is jobb menetdinamikát biztosít, viszont ha esetleg fontos a végsebesség, akkor ez az elektronikusan 180 km/h-ra korlátozott típus kiesik a pixisből.
Tágas utastér
László Ferenc
A javarészt eső áztatta egynapos menetpróba során Budapestről Miskolcra autóztunk. Az autópályán GPS szerinti 130-as tempó mellett 7,8 literes átlagfogyasztást mértünk. Eger városán remek 4,9 literes átlag mellett hasítottunk át, a hibrid technika itt tudta igazán megvillantani a tudását. A lillafüredi szerpentinen aztán 18,3 literre ugrott fel a fogyasztás, amit a nem túl életszerű, kifejezetten dinamikus vezetés számlájára írhatunk.
Normál vegyes felhasználás mellett a nagy átlag reálisan valahol 6-6,5 liter magasságában mozoghat, ami az 51 literes üzemanyagtartállyal kombinálva 780-850 kilométeres hatótávot vetít előre.
Jól hangszigetelt motor
László Ferenc
A kanyargós hegyi szakaszon érződött, hogy az FHEV könnyebb a PHEV-nél, de még így is 1,77 tonnás tömegről beszélünk. És ez nagyon sok, hiszen a koreai és japán riválisok 1,6 tonna alatt tudnak maradni. Utóbbi produkcióra a Kugának csak a benzines alapmodelljei képesek.
Egyszerű kezelhetőség
László Ferenc
Az ugyancsak 2,5 literes benzinmotorra épülő PHEV-ben kicsit erősebb a villanymotor és az összteljesítmény 225 lóerő, de a nagyobb tömeg miatt 0,1 másodperccel hosszabb a 0-100-as szintidő, a végsebesség pedig mindössze 4 km/h-val magasabb. A 14 kWh kapacitású telep 40-50 kilométernyi hangtalan és akár 135 km/h tempójú hangtalan suhanást tesz lehetővé, ez esetben viszont csak 45 literes a benzintank.
Amennyiben néha terepre is merészkednénk, vagy télen fontos lehet némi extra vonóerő, akkor az FHEV felé kell kacsintgatnunk, ugyanis a PHEV-vel ellentétben ez a kivitel összkerék-hajtással is rendelhető. Ennek felára 700 ezer forint. Viszonyításképp, a Hyundai 650, a Toyota pedig 800 ezer forintot kér az AWD rendszerért.
Alaphelyzetben 475-645 literes csomagtér
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : tágas és halk utastér, variálható csomagtartó, fejlett hibrid technika, remek futómű, korrekt alapfelszereltség.
–: nagy tömeg, néhol kemény műanyagok, a HUD-on lehetne fejleszteni, szerény oldaltartású ülések, lehetne olcsóbb.
A Ford Kuga FHEV egy arany középutas kompakt SUV, mely remekül kitölti a teret a lágyhibrid és plugin hibrid testvérmodelljei között. Az öntöltő hibrid technika gyakori városi használat esetén hatékonyan csökkenti a fogyasztást és megkímél minket a konnektorozás nyűgjétől, nem mellesleg pedig jelentősen olcsóbb is a PHEV megoldásnál.
Kugánk legolcsóbban 9,35 millió forintból lehet, ennyibe kerül ugyanis a 150 lóerős 1,5 literes 3 hengeres motorral szerelt benzines alapmodell, a 120 lóerős 1,5 literes 4 hengeres dízelmotorral felvértezett Kuga pedig 10 millió forinton nyit.
A hibrid élvezetek 10,9 millió forinttól kezdődnek, ez ugyanis a 150 lovas és kéziváltós mHEV dízel alapára. A most tesztelt FHEV 11,6 millió forinttól indul, vagyis drágább a 10,5 milliós alapárú hibrid Tucsonnál és a 11 millió forinttól hazavezethető hibrid RAV4-nél. A zöld rendszám minden előnyét élvező Kuga PHEV indulóára 14,2 millió forint.
A középkategóriás divatterepjárók piacán hadrendbe álló teljesen új Kugából lágy-, normál- és plugin hibrid változat is készül. Mi kapásból a leginkább hibrid változattal, a PHEV-vel kezdtük a típussal történő ismerkedést.