Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista céljaira használt ki. Jan Diesteldorf szerint az eltelt hat hónap alapján senki sem állíthatja, hogy nem tudja, mit akar ez az ember.","shortLead":"A legnagyobb német lap brüsszeli tudósítója szerint a magyar uniós elnökséget a kormányfő a maga jobboldali-populista...","id":"20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f04dcadf-0146-45ac-b2ac-4fee53b41a8c.jpg","index":0,"item":"18bc36b6-7556-4455-9309-7bf1c74c79cb","keywords":null,"link":"/360/20241227_suddeutsche-zeitung-orban-eu-elnokseg","timestamp":"2024. december. 27. 07:30","title":"Süddeutsche-vélemény: Orbán megmutatta, mennyire destruktív és veszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e75d70e2-72a6-4ead-a1e4-d9df9bafcf84","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók egy olyan technológiával rukkoltak ki, amelyik képes helyettesíteni a szilíciumot, azonban a működéshez sokkal jobb az energiahatékonysága. Emellett a helyigénye is jóval szerényebb, így nem igazán érdekli a Moore-törvény.","shortLead":"Amerikai kutatók egy olyan technológiával rukkoltak ki, amelyik képes helyettesíteni a szilíciumot, azonban...","id":"20241227_fuggoleges-elrendezesu-3d-tranzisztorok-moore-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e75d70e2-72a6-4ead-a1e4-d9df9bafcf84.jpg","index":0,"item":"a2733841-46b3-4c18-a851-aa41cde1d2cc","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_fuggoleges-elrendezesu-3d-tranzisztorok-moore-torveny","timestamp":"2024. december. 27. 16:03","title":"Itt vannak a tranzisztorok, amelyek fittyet hánynak a Moore-törvényre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették a töltőportokat. Amelyik készüléken nincs ilyen csatlakozó, azt nem lehet forgalomba hozni.","shortLead":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették...","id":"20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964.jpg","index":0,"item":"858871f2-f24c-45c3-a2fb-e1ca9c0434e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 08:03","title":"Mától ezeket nem lehet forgalomba hozni az Európai Unióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22c06025-90af-4d38-a58b-ad651de37020","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Európában elsőként Pesten, 1872-ben jött létre gyakorlógimnázium, ahol az egyetem utolsó éveiben járó tanárjelöltek gyakorlati tapasztalatot szerezhettek a tanításban. Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium elődje sok mindenben megelőzte a korát, újszerű pedagógiai módszereiket azonban a kezdetben sokan kétkedve fogadták. Mohay Péter, az iskola matematikatanára szerkesztésében a közelmúltban jelent meg <em>A Trefort szellemisége</em> c. könyv, melyből az is kiderül, miért nem hatékony a frontális oktatás és miért volt szokatlan a kézfogás tanár és diák között a 19. században. ","shortLead":"Európában elsőként Pesten, 1872-ben jött létre gyakorlógimnázium, ahol az egyetem utolsó éveiben járó tanárjelöltek...","id":"20241228_trefort-gyakorlo-gimnazium-oktatas-tortelenek-mohay-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22c06025-90af-4d38-a58b-ad651de37020.jpg","index":0,"item":"05e5f238-97ab-4d16-8aa8-7714c2480246","keywords":null,"link":"/360/20241228_trefort-gyakorlo-gimnazium-oktatas-tortelenek-mohay-peter","timestamp":"2024. december. 28. 11:00","title":"Ne legyen a cél, hogy szeressék a diákok - mitől népszerű egy tanár most, és mitől volt 150 évvel ezelőtt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia fejlődésének újabb állomásához közelítünk. Amint a mesterséges intelligencia elég okossá válik ahhoz, hogy eltitkolja viselkedését az ember elől, számítania kell arra, hogy könyörtelenül fogja követni a saját céljait.","shortLead":"Mintha csak egy sci-fibe csöppent volna az ember, holott ez a kőkemény valóság: a mesterséges intelligencia...","id":"20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"3742f8c2-f9fc-4471-9fbb-3f1f1c5e3ee5","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_mesterseges-intelligencia-ember-becsapas","timestamp":"2024. december. 28. 18:03","title":"Már hazudik is a mesterséges intelligencia, nehogy kikapcsolják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31cad66b-1f88-4343-83d0-155b5505f6dc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okostelefonokba rejtett számítástechnikát használják fel egy rugalmas, a testen viselhető tapasz által gyűjtött egészségügyi adatok elemzésére, beleértve a szívritmuszavart, a köhögést és az esést.","shortLead":"Az okostelefonokba rejtett számítástechnikát használják fel egy rugalmas, a testen viselhető tapasz által gyűjtött...","id":"20241227_okostapasz-edge-computing-egeszsegugyi-ertekek-problemak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31cad66b-1f88-4343-83d0-155b5505f6dc.jpg","index":0,"item":"423ed220-84f2-4fa7-9d06-b7a42a6797f1","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_okostapasz-edge-computing-egeszsegugyi-ertekek-problemak","timestamp":"2024. december. 27. 20:03","title":"Nem kell szerver, nem kell felhő: helyben jelzi a betegségeket, problémákat ez a tapasz – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18 mozaikcsalád történetén keresztül mesél arról, milyen sokféle is tud lenni egy család. A pszichológus-családterapeutát a családi szövetségről, a tagok egymáshoz való viszonyáról, alkalmazkodásáról, illetve az ideális karácsonyról kérdeztük.","shortLead":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18...","id":"20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0.jpg","index":0,"item":"493f779c-3e51-436b-a0c1-8c6803f42a28","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","timestamp":"2024. december. 27. 18:33","title":"Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0c3c2e7-1d4a-4b23-bfd8-7b47f3c90e41","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Igaz, mélyről jönnek fel a tavalyi visszaesés után.","shortLead":"Igaz, mélyről jönnek fel a tavalyi visszaesés után.","id":"20241227_elelmiszeripar-novekedes-felelos-elelmiszergyartok-szovetsege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0c3c2e7-1d4a-4b23-bfd8-7b47f3c90e41.jpg","index":0,"item":"3459605f-0ae9-4adb-bc2a-2de48ebef06e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_elelmiszeripar-novekedes-felelos-elelmiszergyartok-szovetsege","timestamp":"2024. december. 27. 08:33","title":"Jobban teljesít az élelmiszeripar a gyártók szövetsége szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A középkategóriás divatterepjárók piacán hadrendbe álló teljesen új Kugából lágy-, normál- és plugin hibrid változat is készül. Mi kapásból a leginkább hibrid változattal, a PHEV-vel kezdtük a típussal történő ismerkedést.
A Fordnál a 2000-es évek közepén eszméltek rá arra, hogy égető szükség lenne egy Focusra épülő SUV modellre. Ez lett a 2008-ban debütált Kuga, melynek 2013-ban jött ki a második generációja, nemrégiben pedig feltűnt a színen az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű harmadik nekifutás.
Ahogy az alábbiakból részletesen ki fog derülni, a legfrissebb Kuga jelentősen nagyobb lett, és összességében véve sokkal felnőttesebb autó benyomását kelti. Ennek ellenére a fogyasztása átlagosan közel harmadával csökkent. Az ellentmondás feloldásában – mint mostanában szinte mindig – most is a részben villanymotoros hajtáslánc van segítségünkre.
László Ferenc
Nagy, de tényleg
Az autóiparban jó ideje nem múlik el generációváltás a nélkül, hogy az új modell ne válna kicsit nagyobbá az elődjénél. Nincs ez másképp jelen esetben sem, az új Kuga 9 centiméterrel hosszabb és 5 centiméterrel szélesebb lett az elődjénél.
A tervezők ezúttal nem foglalkoztak azzal, hogy a méretnövekedést kisebb-nagyobb dizájntrükkökkel palástolják, így az új Kuga testközelből nézve is egyértelműen nagyobbnak, testesebbnek érződik az elődjénél. A magasság minimálisan ugyan, de azért csökkent, ami miatt enyhén sportosabbnak érződik a formavilág, de alacsonynak ettől még egyáltalán nem mondanánk az új Fordot.
László Ferenc
A tengelytávolság 2 centiméterrel gyarapodott, ami az utastér áttervezésével együtt a kategória egyik legtágasabb belterét eredményezi. Mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, még akkor is, ha az átlagnál nagyobb termettel áldott meg bennünket a sors. A térérzetet optikailag tovább javítja a szinte az egész tetőn végighúzódó 420 ezer forintos panorámaüveg, melynek jelentős méretű első része ráadásul nyitható is.
A vezető üléshelyzete magasabb az átlagnál, és a kényelmesre hangolt, valódi bőrrel bevont, de szerény oldaltartású ülésből remekül körbe lehet tekinteni az egész autóban. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor 15 centimétert tologatható előre-hátra, így a csomagtartó alaphelyzetben 475-645 literes, de utóbbi esetben szinte semmi lábhely nem marad a második sorban. Összehasonlításképp, a Focus kombiba fixen 608 liternyi pakk fér be.
Az ülések ledöntésével 1,5 köbméter fölé növelhető a puttony mérete. 7 üléses kivitel nincs és nem is lesz a Kugából, vagyis a nagycsaládosoknak járó hazai kedvezményt erre az autóra egész biztosan nem lehet igénybe venni.
László Ferenc
László Ferenc
Csúcs ez az érzés
A tesztautónk a lehető legmagasabb, Vignale felszereltségi szinttel rendelkezett, így azzal kapcsolatban egyelőre nem tudunk nyilatkozni, hogy a legolcsóbb Kugák mennyire fapadosak a gyakorlatban. Esetünkben a minőségi tapintásérzetet biztosító és kellemes illatú bőrből nemcsak az ülésekre és a kormányra, hanem a könyöklőkre és a műszerfal tetejére is jutott, de a lentebb található felületeken azért olcsó műanyagokkal is össze lehet futni.
A kormány mögött alaphelyzetben egy 4,2 colos kis kijelző és analóg műszerek találhatók, a 12,3 colos teljesen digitális műszeregység a jobban felszerelt autók kiváltsága. Utóbbi az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Pumából már ismerős lehet, és ahogy ott, úgy itt is gyorsan megszerettük a nagy felbontását és igényes felhasználói felületét. Az ugyancsak szemrevaló középső érintőkijelző a Vignale tesztautóban 8 colos, de az olcsóbb Kugákban csak 6,5 colos képátlójú.
László Ferenc
Az Android Auto és az Apple CarPlay alapáras, a HUD-ért viszont fizetni kell. Ez a gyártó első olyan európai SUV-ja, melybe kérhetünk ilyesmit: a rendszer nem a szélvédőre, hanem egy műanyag lapkára vetít, és az egyetlen, bár nem elhanyagolható hibája, hogy a képe túlságosan alulra van pozícionálva.
Alapáron mind a fényszóró, mind a ködlámpa halogén kivitelű, a LED technikáért fizetni kell, de a Vignale szintjén már ez is "ajándék". Egyik Kugában sem kell viszont fizetni a kétzónás automata klímáért, mint ahogy a csomagtartóban lévő 12 V-os töltőaljzat is alapáras tétel.
László Ferenc
A tesztautóban lévő 10 hangszórós B&O hifi nem szól rosszul, de azért a kategóriában találkoztunk már ennél jobb hangminőséggel. Említést érdemel továbbá a vezeték nélküli telefontöltő, az elektromosan mozgatható vonóhorog, valamint az a 430 ezer forintos csomag, mely többek közt az adaptív tempomatot, a táblafelismerő rendszert, a holttérfigyelőt, a parkolósegédet és az első-hátsó kamerákat is magába foglalja.
Apró figyelmességekből nincs hiány. Ilyenek például az ajtók nyitásakor maguktól kipattanó élvédők, a kupak nélküli üzemanyagbetöltő-nyílás, a fűthető szélvédő, vagy éppen az utastérben lévő kallantyú kétszeri meghúzásával kényelmesen oldható gépháztető. Utóbbi a BMW-kből lehet ismerős, a német prémiumgyártó viszont a Fordtól eltérően azt is megoldotta, hogy ne ke kelljen egy vékony pálcikával kitámasztani a géptetőt.
László Ferenc
Maximálisan hibrid
A plugin hibrid Kuga indítógombjának megnyomására felélednek a kijelzők, de semmilyen motorhangot nem lehet hallani. Alaphelyzetben csak a 131 lóerős villanymotor kel életre, és a 152 lóerős, valamint 200 Nm-es szívó benzinmotor csak akkor indul be, ha nagyon szükség van rá. Az Atkinson-ciklusú 2,5 literes 4 hengeres motor kellemesen dörmögős orgánumú, és alapvetően a lehető legalacsonyabb fogyasztásra van hangolva.
A 225 lóerős rendszerteljesítmény nem kevés, padlógázra nagyot lép a Kuga, a gyorsulás jobbnak érződik, mint amit a 9,2 másodperces gyári 0-100-as érték előrevetít. Sőt, még akkor is komoly gyorsulásnak lehetünk tanúi, ha az autót csak és kizárólag a villanymotor mozgatja. Erre egyébként maximum 135 km/h-s tempóig kerülhet sor, a legnagyobb sebesség 200 km/h.
László Ferenc
A normál 230 V-os aljzatról 6 óra-, 3,7 kW-os Wallboxról mintegy 3,5 óra alatt feltölthető lítium-ion akkumulátor 14 kWh kapacitású. A WLTP-szabvány szerint 56 kilométeres hatótávra lehet számítani, amit tapasztalataink szerint a gyakorlatban is lehet hozni, már amennyiben persze észszerűen használjuk az autót.
Amennyiben körülbelül 50 kilométerenként töltőre tudjuk dugni a Kugát, akkor akár 0 literes fogyasztással is megúszhatjuk az autózást. Ha sosincs a közelben szabad töltő, akkor 6,5-7 liter körüli fogyasztással számolhatunk, életszerű felhasználási körülmények mellett pedig mintegy 4 literes átlagfogyasztást kapunk.
A fokozatmentes váltó rendben, nagyobb meglepetések nélkül teszi a dolgát. Vezetési módból a következők állnak rendelkezésre: normál, sport, nedves/csúszós, terep, eco. Összkerékhajtással csak a későbbiekben lesz rendelhető a típus (csak dízelmotorral), a PHEV kivitel szigorúan elsőkerekes, vagyis csak óvatosan érdemes terepezni vele.
László Ferenc
A felfüggesztés jó minőségű úton zseniálisan viselkedik, és rossz úton is bőven együtt lehet vele élni, a nagy tömeget viszont így is nehezen palástolja a legmodernebb Kuga. Az 1 844 kilogrammos tömeg azt jelenti, hogy a PHEV kivitel közel 300 kilogrammal nehezebb a benzines alapmodellnél, a fürge kis Pumához képest pedig több, mint 560 kilogrammal nyom többet a mérlegen. Továbbá a Kuga 150 kilogrammal nehezebb, mint egy hasonló motorral szerelt Focus.
Automata EV módban úgy viselkedik a 17-20 colos kerekekkel szerelt Kuga, mint bármelyik hibrid társa. A többi üzemmód használatával lehetőség nyílik a tisztán elektromos működés kikényszerítésére, mint ahogy arra is, hogy a benzinmotorra hagyatkozva a későbbiekre tartalékoljuk az akkumulátorban rejlő energiát. Sőt, annak sincs akadálya, hogy a benzinmotorral feltöltsük a megfáradt telepet.
László Ferenc
Zöld rendszámot hazánkban csak a plugin hibrid Kuga kaphat, a tesztautó német rendszámának utolsó "E" karaktere jelzi a környezettudatos hajtásláncot. Az év második felében érkezik a 200 lóerős és szerényebb aksikapacitású normál hibrid kivitel, ezenkívül pedig a 150 lóerős lágyhibrid dízelverzió mellett sem mehetünk el szó nélkül. Amennyiben megvagyunk hibrid hókuszpókusz nélkül, akkor a 150 lóerős 1,5 literes benzines változat, vagy a 190 lóerős 2 literes dízel Kuga jöhet szóba. Kéziből hat-, automataváltóból pedig nyolcfokozatút kínál a Ford.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : nagyobb helykínálat, variálható csomagtartó, fejlett hibrid technika, zöld rendszám, remek futómű bőséges Vignale felszereltség.
–: nagy tömeg, néhol kemény műanyagok, a HUD-on lehetne fejleszteni, szerény oldaltartású ülések, hiányzik egy olcsóbb alapmodell.
A negyedik generációs Focusra épülő Kuga minden korábbinál nagyobb lett, miközben a részben elektromos hajtásláncoknak köszönhetően jelentősen csökkent az üzemanyag-fogyasztása. A családi és céges felhasználásra egyaránt ideális középkategóriás divatterepjáró sokak örömére továbbra is készül dízelmotorral, ami leginkább a sokat autózók körében lehet népszerű.
A fejlett technikának persze megkérik az árát. A kifutó modell Business alapára 7,6 millió forint volt, most viszont már a 8,8 millió forintos Titanium jelenti a belépőszintet, és ezen összegért egy 150 lóerős benzinmotoros, kéziváltós új Kugánk lehet. A zöld rendszámos PHEV Titanium alapára 12,53 millió forint, a Vignale csúcsfelszereltség pedig 14,27 millió forinttól indul.
A 150 lovas lágyhibrid dízel minimum 9,86 millió forinttól vezethető haza. Titkos tippünk az arany középutas 200 lóerős normál hibrid Kuga, melynek árát azonban egyelőre még sűrű homály fedi – mi mintegy 11 millió forintos nyitóárra számítunk. Ugyancsak jó vétel lehet egy kombi Ford Focus, mely azonos motorizáltság mellett körülbelül 1 millió forinttal olcsóbb a Kugánál.
Őrültség lett volna, ha a Ford a SUV-őrület kellős közepén nem készít divatterepjárósra faragott változatot az új Fiestából. De készített, mi pedig kipróbáltuk, hogy milyen autó a gyakorlatban a teljesen új fejlesztésű Puma.
Elődjénél jelentősen nagyobb utas- és csomagtérrel, illetve modern technikával támad az új Focus kombi, melyből mi a legexkluzívabb kivitelt fogtuk vallatóra. Teszten a kompakt kombik Louis Vuittonja.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.