Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","shortLead":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","id":"20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00.jpg","index":0,"item":"260a8a33-3864-4ecd-8fa7-01d27c68013f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","timestamp":"2025. május. 01. 07:21","title":"Méregdrága csehszlovák időgép ez a nyitható tetejű Skoda Favorit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a9f866-63cd-4626-a381-71a51f5298de","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Köztudott, hogy a csimpánzok eszközöket használnak, és gyakran ezek segítségével szerzik meg a táplálékukat. Egy új kutatás szerint viszont arra is figyelnek, hogy milyen anyagokat használnak ezekhez az eszközökhöz, és ezzel kapcsolatban mérnöki képességekről is tanúbizonyságot adnak.","shortLead":"Köztudott, hogy a csimpánzok eszközöket használnak, és gyakran ezek segítségével szerzik meg a táplálékukat. Egy új...","id":"20250502_tanzaniai-csimpanzok-mernoki-kepessegei-eszkozkeszites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a9f866-63cd-4626-a381-71a51f5298de.jpg","index":0,"item":"10cc9939-8cfd-459f-83b2-4dd2757bca52","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_tanzaniai-csimpanzok-mernoki-kepessegei-eszkozkeszites","timestamp":"2025. május. 02. 16:03","title":"Meglepő mérnöki képességet mutatnak a csimpánzok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 02. 19:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"bb580a81-99b6-4b72-afde-e054257cf458","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Leterelik a forgalmat. A kamion veszélyes anyagot szállított. ","shortLead":"Leterelik a forgalmat. A kamion veszélyes anyagot szállított. ","id":"20250501_Felborult-egy-kamion-az-M3-ason-lezartak-a-sztradat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb580a81-99b6-4b72-afde-e054257cf458.jpg","index":0,"item":"0c2927b9-d5de-4a10-86bd-2238c9e3f514","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_Felborult-egy-kamion-az-M3-ason-lezartak-a-sztradat","timestamp":"2025. május. 01. 16:03","title":"Felborult egy kamion az M3-ason, lezárták a sztrádát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46c135f0-78a3-4e4a-a7b3-6164381576fb","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Drasztikusan csökkent a nyolcadikos budapesti diákok szövegértési teljesítménye a legutóbbi kompetenciamérésen. Országosan azért még elkeserítőbb a helyzet: a nyolcadikosok csaknem felének hiányoznak azok a képességei, amelyek a mindennapi életben való boldoguláshoz kellenének.","shortLead":"Drasztikusan csökkent a nyolcadikos budapesti diákok szövegértési teljesítménye a legutóbbi kompetenciamérésen...","id":"20250501_hvg-butulizmus-kompetenciameres-budapest-romlik-videk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46c135f0-78a3-4e4a-a7b3-6164381576fb.jpg","index":0,"item":"f89e3f6f-608a-4fad-b00a-911432016d10","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-butulizmus-kompetenciameres-budapest-romlik-videk","timestamp":"2025. május. 01. 10:30","title":"Már Budapest sem hasít: a fővárosi diákok hozzászürkültek az országos átlaghoz a kompetenciaméréseken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A lap szerint a cél olyan hatalom megteremtése, amelyet nem korlátoz a törvényhozás és az igazságszolgáltatás. ","shortLead":"A lap szerint a cél olyan hatalom megteremtése, amelyet nem korlátoz a törvényhozás és az igazságszolgáltatás. ","id":"20250502_New-York-Times-Trump-pont-azt-az-autokraciat-igyekszik-bevezetni-amelyet-elutasitottak-alapito-atyak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdae6d18-c49c-4a9f-924f-91422e9bca91.jpg","index":0,"item":"dc8ec1d3-5510-4050-a510-761592c77073","keywords":null,"link":"/360/20250502_New-York-Times-Trump-pont-azt-az-autokraciat-igyekszik-bevezetni-amelyet-elutasitottak-alapito-atyak","timestamp":"2025. május. 02. 09:58","title":"New York Times: Trump pont azt az autokráciát igyekszik bevezetni, amelyet elutasítottak az alapító atyák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fd10f46-ce7b-49c7-a540-169390f9b5df","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kéményhez egy másik kályhát is kapcsoltak, amely vegyi adalékanyaggal színezi a füstöt, hogy a választás eredménye jól látható legyen. ","shortLead":"A kéményhez egy másik kályhát is kapcsoltak, amely vegyi adalékanyaggal színezi a füstöt, hogy a választás eredménye...","id":"20250502_Feltettek-azt-a-kemenycsovet-a-Sixtus-kapolna-tetejere-amellyel-a-papavalasztas-eredmenyet-kozlik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fd10f46-ce7b-49c7-a540-169390f9b5df.jpg","index":0,"item":"c83300a5-79f6-4c52-bf94-c756f714b92d","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Feltettek-azt-a-kemenycsovet-a-Sixtus-kapolna-tetejere-amellyel-a-papavalasztas-eredmenyet-kozlik","timestamp":"2025. május. 02. 16:45","title":"Feltették a kéményt a Sixtus-kápolna tetejére, amellyel a pápaválasztás eredményét közlik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfe5b543-5d01-4b8b-9df3-0deee29a1ca6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az önkormányzatoknak a helyi iparűzési adóbevétel többlete alapján kell pénzt befizetniük. De nem mindenkinek, csak 854 településnek és nem is ugyanannyit: a főváros fizetnivalója a legtöbb, 3,7 milliárd, Tarnabodé csak 55 ezer forint.","shortLead":"Az önkormányzatoknak a helyi iparűzési adóbevétel többlete alapján kell pénzt befizetniük. De nem mindenkinek, csak 854...","id":"20250502_Kiszamolta-a-kormany-mennyi-penzt-szed-be-az-onkormanyzatoktol-ime-a-majusi-csekkek-Budapesttol-Enyingen-at-Makoig","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfe5b543-5d01-4b8b-9df3-0deee29a1ca6.jpg","index":0,"item":"b9f6deb9-6d7c-44c5-96e4-9df878499b90","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250502_Kiszamolta-a-kormany-mennyi-penzt-szed-be-az-onkormanyzatoktol-ime-a-majusi-csekkek-Budapesttol-Enyingen-at-Makoig","timestamp":"2025. május. 02. 16:00","title":"Kiszámolta a kormány, mennyi pénzt szed be az önkormányzatoktól – íme a májusi csekkek Budapesttől Enyingen át Makóig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem véletlenül akarták “ráerőltetni” az elektromos autókat a piacra a gyártók.
Az autógyártóknak nagymértékben növelniük kellene a teljesen elektromos autóik eladásait, annak ellenére is, hogy “piaci szkepticizmus” van, különben nem tudják teljesíteni az Európai Unió CO2-kibocsátási céljait – írja a Dataforce elemzőcég jelentése alapján az Automotive News.
A probléma lényege, hogy gyártók nem léphetnek át büntetlenül egy meghatározott CO2-kibocsátási átlagot a teljes járműkínálatukra vetítve. Ez az érték 2025-ben 93,6 gramm CO2/km lesz, miközben a jelenlegi gyártói átlag 115,1 g/km. Természetesen nem egyformán érint a probléma minden céget, de akit igen, azt érzékenyen, ugyanis ha nem teljesítik az előírást, autónként és grammonként kell 95 euró bírságot fizetniük. Mindez összeadódva, akár több százmillió eurós bírságot is jelenthet. És itt jön képbe, mennyi hibridet és elektromos járművet adnak el a cégek, ugyanis ezekkel ellensúlyozható a belső égésű motorokon keletkező CO2-többlet.
A Dataforce szerint 2024 júniusáig csak a Tesla és a Geely maradt a közelgő 2025-ös flottakibocsátási célérték alatt. A Teslának ez nem okoz gondot, hiszen csak zéróemissziós, teljesen elektromos autókat értékesít, míg a Geelyt a Volvo márkája segíti, amely nagy számban értékesít teljesen elektromos modelleket. A Dataforce adatai szerint egyébként az autógyártók eddig összesen 550 millió eurót fizettek a 2021-ben érvénybe lépett célok elmulasztásáért.
A 2025-re kitűzött célhoz egyébként a Toyota áll a legközelebb, amely alacsony számban értékesít teljesen elektromos autókat, de nagyszámú alacsony károsanyag-kibocsátású full-hibridet árul. A kimutatás szerint a Ford és a Volkswagen-csoport szembesül a legnagyobb kihívással.
CO2-kibocsátási átlagok
Dataforce
A VW csoport vezérigazgatója, Oliver Blume az év elején kijelentette, hogy az EU-nak módosítania kell a CO2-kibocsátási célokat a nulla károsanyag-kibocsátású, teljesen elektromos autók értékesítésének lassulása miatt. A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szintén a célok felülvizsgálatát szorgalmazta, csakúgy, mint a Renault-csoport vezérigazgatója, Luca de Meo a szabályozó hatóságokhoz intézett nyílt levelében.
A leggyorsabb út a megfeleléshez a teljesen elektromos autók eladásának növelése lenne, de az elektromos autók piaca idén jelentősen lelassult, miután a nagy piacokon, különösen Németországban megszűntek az ösztönzők.
Az autógyártók a piaci helyzetet full-hibridek és a konnektoros hibridek eladásait felpörgetve próbálják ellensúlyozni. Mindez egyelőre valamelyest sikerült is, mivel a Dataforce szerint 2024 első felében a teljes európai piac 4,3 százalékkal nőtt, és az új mennyiség fele már hagyományos hibridekből származott.
A konnektoros hibridek értékesítése viszont visszaeshet, mivel az EU fokozottan kezd figyelni arra, hogy a plug-in hibridek hány százaléka működik teljesen elektromos üzemmódban. A valós körülmények közt végzett tesztek szerint ugyanis ezek a járművek sokkal többet működnek a belső égésű motorral, mint amennyit a károsanyag-kibocsátási tesztek előre jeleznek.
Akárhogyan is, a hibridek egyelőre kulcsfontosságúak a gyártóknál a büntetések elkerüléséhez. A Dataforce szerint, egy olyan autógyártó, amelynek nincs a kínálatában normál hibrid, 37 százalékban elektromos autókat és plug-ineket kellene, hogy eladjon, hogy megússza büntetéseket 2025-ben. Ezzel szemben, egy olyan autógyártó, amely 55 százalékban már most is full-hibrideket értékesít, elég, ha csak 23 százaléknyi villanyautót és konnektoros járművet ad el, ami a mostani szűkös piaci környezetben nagyon jelentős különbség.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.