Peugeot új főnöke nyitott a 208 GTi újjáélesztésére
A GTi-jelvényt nem viseli egy ideje egyetlen modelljük sem.
HVG
A Peugeot új vezérigazgatója, Alain Favey egy friss interjúban arról beszélt, hogy a francia autógyártó komolyan fontolóra veszi a 208 GTi visszatérését – méghozzá elektromos változatban.
A Peugeot 2019-ben állította le a 208 GTi gyártását, és azóta a GTi embléma sem jelent meg új modelleken. Az utolsó ilyen modell a 308 GTi volt, amely 2021-ben búcsúzott. Favey elmondása szerint a Peugeot célja, hogy a múlt örökségét ötvözze a modern technológiával, és ennek részeként a GTi név újbóli bevezetése is napirendre került.
A vezérigazgató szerint a Peugeot hagyományai meghatározóak, és a márka identitásának erősítése érdekében érdemes visszanyúlni az ikonikus modelljeihez. „Nagyon szeretném összekapcsolni a Peugeot márkát azzal, amit a múltja képvisel. Visszatekintünk az örökségünkre, és megnézzük, hogyan illeszthető be a mai világba. Ebben a folyamatban semmi sincs kizárva, és biztosan nem mondunk nemet a GTi jelvényre sem” – fogalmazott Favey. Ez arra utal, hogy a vállalat komolyan vizsgálja egy sportos, elektromos hot hatch bevezetésének lehetőségét.
A restomod az autófelújítás azon irányzata, amikor az eredeti forma alatt modern hajtás dolgozik.
Az új modell, amely vélhetően Peugeot e-208 GTi néven érkezhet, az e-CMP platformra épülne, amelyet már más sportos elektromos kisautók is használnak, mint a Lancia Ypsilon HF és az Abarth 600e. Ez azt jelenti, hogy a leendő e-208 GTi akár 240-250 lóerős teljesítménnyel és élvezetes vezetési élménnyel érkezhet, ami méltó utódja lehetne a korábbi GTi modelleknek.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.