szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A GTi-jelvényt nem viseli egy ideje egyetlen modelljük sem.

A Peugeot új vezérigazgatója, Alain Favey egy friss interjúban arról beszélt, hogy a francia autógyártó komolyan fontolóra veszi a 208 GTi visszatérését – méghozzá elektromos változatban.

A Peugeot 2019-ben állította le a 208 GTi gyártását, és azóta a GTi embléma sem jelent meg új modelleken. Az utolsó ilyen modell a 308 GTi volt, amely 2021-ben búcsúzott. Favey elmondása szerint a Peugeot célja, hogy a múlt örökségét ötvözze a modern technológiával, és ennek részeként a GTi név újbóli bevezetése is napirendre került.

A vezérigazgató szerint a Peugeot hagyományai meghatározóak, és a márka identitásának erősítése érdekében érdemes visszanyúlni az ikonikus modelljeihez. „Nagyon szeretném összekapcsolni a Peugeot márkát azzal, amit a múltja képvisel. Visszatekintünk az örökségünkre, és megnézzük, hogyan illeszthető be a mai világba. Ebben a folyamatban semmi sincs kizárva, és biztosan nem mondunk nemet a GTi jelvényre sem” – fogalmazott Favey. Ez arra utal, hogy a vállalat komolyan vizsgálja egy sportos, elektromos hot hatch bevezetésének lehetőségét.

Kétszáz lóerőt kapott a restomod Peugeot 205 GTI

A restomod az autófelújítás azon irányzata, amikor az eredeti forma alatt modern hajtás dolgozik.

Az új modell, amely vélhetően Peugeot e-208 GTi néven érkezhet, az e-CMP platformra épülne, amelyet már más sportos elektromos kisautók is használnak, mint a Lancia Ypsilon HF és az Abarth 600e. Ez azt jelenti, hogy a leendő e-208 GTi akár 240-250 lóerős teljesítménnyel és élvezetes vezetési élménnyel érkezhet, ami méltó utódja lehetne a korábbi GTi modelleknek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!