Külön sávot kaptak Párizsban azok az autók, amelyekben legalább hárman ülnek
Most még csak figyelmeztetnek, ha valaki megszegi a szabályt, de később jön a bírságolás is.
HVG
Párizs városvezetése kísérleti jelleggel külön „telekocsi sávot” jelölt ki a hírhedten zsúfolt körgyűrűn (Périphérique), hogy csökkentse a forgalmi dugókat és a légszennyezést – írja a Guardian. Az intézkedés szerint reggel 7 és 10:30, valamint délután 16 és 20 óra között csak a legalább a sofőrön kívül két főt szállító autók, a tömegközlekedési járművek, taxik, mentők és fogyatékkal élők járművei használhatják a külső sávot.
A szabályok betartását egyelőre mesterséges intelligencia figyeli, és az első időszakban csak figyelmeztető üzeneteket küldenek a szabálytalan sofőröknek. Május 1-jétől azonban a szabályszegőkre 135 eurós pénzbírság vár. A városvezetés szerint a tavaly bevezetett, 70-ről 50 km/órára csökkentett sebességhatár már bizonyítottan mérsékelte a torlódásokat és a szennyezést.
Napszemüveg, kalap, szakáll, tetoválás – ilyen egy alaposan felkészített álutas.
Az intézkedés azonban komoly vitákat váltott ki Párizsban. Kritikusai szerint a kijelölt sávok a többi útszakaszon még nagyobb dugókat okoznak, és az autósokat hátrányosan érintik. Egy beadvány szerint a városháza három hónap elteltével állítsa le a kísérletet, ha az hatalmas fennakadásokat eredményez. A polgármester Anne Hidalgo tájékoztatása szerint a sávot elektronikus táblákkal fogják kijelölni, amelyek nagy torlódások esetén kikapcsolhatók.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.