A világ lehatékonyabb elektromos autója lehet a Tesla cybertaxija
50 kWh-s akksihoz ígérnek közel 500 kilométeres hatótávot.
HVG
A Tesla két vezető tervezője egy interjúban elárulta a Cybercab akkumulátorcsomagjának méretét és a kocsi hatótávját. Lars Moravy műszaki vezető és Franz von Holzhausen fődizájner elmondta, hogy a kétüléses jármű kevesebb mint 50 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely valós körülmények között közel 300 mérföld (kb. 480 km) hatótávot biztosít. Ez az aerodinamikai kialakításnak és a jármű kompakt méreteinek köszönhető.
A Tesla a Cybercab formáját is a maximális hatékonyság érdekében tervezte meg. Von Holzhausen kiemelte, hogy a jármű keskeny hátsó kialakítása – könnycsepp forma – és letisztult vonalai jelentősen csökkentik a légellenállást. Az ajtókilincsek és kerékburkolatok hiánya szintén segíti az optimális aerodinamikát. Mivel a Cybercab kizárólag kétüléses, a tervezők szűkebbre szabták a hátsó részt, amely így nemcsak hatékonyabb, hanem vizuálisan is vonzó maradt.
A Tesla már elkezdte a gyártási berendezések telepítését a texasi Gigafactoryban, és idén nyárra tervezi a Cybercab első prototípusának bemutatását. A jármű bevezetésére 2026 elején kerülhet sor, és az elmúlt hetekben már több tesztpéldány is feltűnt a gyár környékén.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.