szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A francia gyártó megkezdi a Renault 5 E-Tech szerényebb teljesítményű, kisebb hatótávú alapmodelljének forgalmazását.

A Renault tavaly dobta piacra 70-es és 80-as években gyártott 5-ös modelljének szupermodern 21. századi leszármazottját, a tisztán elektromos hajtásláncú Renault 5 E-Tech-et.

Az idén Év Autójának megválasztott típus Magyarországon jelenleg 11 millió forinton nyit 120 lóerővel, 40 kWh kapacitású akkumulátorral és 312 kilométeres hatótávval, de egyes piacokon már beáraztak belőle egy szerényebb teljesítményű változatot is.

Utóbbi 24900 euróba (10 millió forint) kerül Németországban (19 százalékos helyi adóval), mely összeg ellenében egy 95 lóerős teljesítményű, 300 kilométeres hatótávú új R5-ös vezethető haza.

Renault 5 E-Tech
Renault

Viszonyításképp, a németeknél 27900 euróba (11,2 millió forint) kerül a 120 lovas, illetve 32900 euróba (13,2 millió forint) a 150 lovas és nagy aksis verzió.

Magyarországon 12,9-13,7 millió forintos listaáron jegyzik a Renault 5 E-Tech 150 lóerős és 52 kWh kapacitású, 410 kilométeres hatótávú kivitelét.

Renault 5 E-Tech
Renault
Renault 5 E-Tech
Renault

A típus 180-220 lóerős sportverzióját, az Alpine A290-et nemrégiben többek közt versenypályán is módunkban állt meghajtani.

Alpine A290
László Ferenc

Az új Renault 5 és az Alpine A290 is elsőkerék-hajtású, azonban a nemrégiben debütált abszolút csúcsmodell R5 Turbo 3E hátsó kerekeit két villanymotor gyötri nem kevesebb, mint 500 lóerővel.

Renault 5 Turbo 3E
Renault
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!