Máris megbukott a Stellantis európai gyártású kínai autója: kibabráltak vele a franciák
Mindössze kilenc hónappal a kezdés után leállították a Leapmotor T03 lengyelországi gyártását.
HVG
A Stellantis lényegében csak összeszerelte a kínai Leapmotor T03-at lengyelországi Tychy gyárában, de így is abban bízott, hogy a modell jogosult lesz a francia állami ökobónuszra. Franciaország azonban ezt nem nézte jó szemmel, és 2023 végén módosította a szabályokat, és kizárta a támogatásból azokat az elektromos autókat, amelyek gyártása nem Európában, csupán az összeszerelésük zajlik itt.
Az új rendszer már a „gyártási helyet” veszi alapul az ökobónusz elbírálásánál, nem pedig az összeszerelést. Ez azt jelenti, hogy a karosszéria, főbb alkatrészek és az előállítás jelentős része is Európában kell, hogy történjen. A Leapmotor T03 esetében ez nem teljesült, így a modell elveszítette a francia piacon kulcsfontosságú, 4000 eurós támogatást, ami gazdaságilag ellehetetlenítette az európai gyártást.
A Stellantis március 30-án hivatalosan leállította a lengyelországi összeszerelést. A T03 gyártása ismét teljes egészében Kínába került vissza. A Stellantis és a Leapmotor viszont új stratégián dolgozik: a B10 nevű elektromos SUV európai gyártását tervezik a spanyolországi Zaragozában – a következő összecsapás tehát máris készülőben van.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dől el, hogy a fővárosi képviselők kiigazítják-e a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, vagyis lesz-e érvényes büdzséje a fővárosnak vagy sem. Utóbbi esetben durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellene készülni. Kövesse a közgyűlés eseményeit a HVG élő közvetítésével.