szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Összegezték a költségeket.

Az ALD Automotive – LeasePlan (új nevén: Ayvens) friss kutatása szerint egyre több európai országban olcsóbb elektromos autót fenntartani, mint hagyományos benzin- vagy dízelüzemű járművet. A 2025-ös autóköltség-index 28 ország adatait vizsgálta, figyelembe véve az autók első négy évének összes költségét (TCO) – beleértve az amortizációt, biztosítást, karbantartást, adókat és energiafogyasztást, évi 30 ezer kilométer futásteljesítmény mellett.

A havi teljes költségek országonként jelentősen eltérnek: míg Görögországban átlagosan 815 euróba kerül egy autó fenntartása, Svájcban ugyanez már 1252 eurót is elérhet. Elektromos autók esetén hasonló a kép: Görögország itt is a legkedvezőbb 792 eurós havi TCO-val, míg Svájc 1152 euróval a legdrágább.

Lízingautóköltségek
Ayvens

Az Ayvens 2025-ös autóköltség-indexe szerint Magyarországon az elektromos autók fenntartása a legkedvezőbbek közé tartozik Európában. A teljes birtoklási költség (TCO) – amely magában foglalja az amortizációt, kamatokat, karbantartást, üzemanyag- vagy villamosenergia-költségeket, adókat és biztosítást – ÁFA nélkül havi szinten átlagosan 873 eurót tesz ki hazánkban, ami a kontinensen az egyik legalacsonyabb érték. ​

A szubkompakt kategóriában (pl. Peugeot e-208, Opel e-Corsa) az elektromos autók havi TCO-ja 593 euró, míg a belső égésű motorral szerelt modelleké 601 euró. A kompakt szegmensben (pl. Renault Megane, Peugeot 308) az elektromos modellek havi költsége 798 euró, szemben egy dízel 822 eurós havi költségével. ​

Lízingautóköltségek
Ayvens

A prémium középkategóriában (pl. BMW i4) az elektromos járművek havi TCO-ja 814 euró, ami már jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló belső égésű motorral rendelkező modelleké, ami egy dízelnél például 926 euró.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!