A Magyar Rádió rejtegeti, az OSA Archívum ingyen közzétette: 41 évnyi műsor lenyomata
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Elvileg már hétköznapi forgalomban tesztelik.
A BMW megkezdte az első, teljesen szilárdtest akkumulátorral felszerelt i7-es prototípusának tesztelését a müncheni régióban. A tesztjármű az amerikai Solid Power ASSB (All Solid-State Battery) technológiáját használja, amelyet a német gyártóval közösen fejlesztettek.
Az együttműködés 2016-ra nyúlik vissza, és azóta a BMW nemcsak részesedést szerzett a cégben, hanem saját cellagyártási engedélyt is kapott, hogy a fejlesztést házon belül folytathassa. A mostani tesztelés célja, hogy a jövő sorozatgyártásához szükséges adatokat valós körülmények között gyűjtsék be.
A Solid Power szilárd szulfid alapú elektrolitokat alkalmaz, ami a jelenlegi lítium-ion cellákhoz képest nagyobb energiasűrűséget és jobb hőstabilitást ígér, miközben biztonságosabb működést is lehetővé tesz. Az i7 prototípusban ezek az új cellák a BMW ötödik generációs moduláris akkumulátorarchitektúrájához illeszkednek, de új technikai megoldásokkal kell kezelni például a töltési ciklusok közbeni méretváltozásokat és a hőháztartást.
A BMW már 2008 óta saját fejlesztési stratégiával dolgozik az akkumulátortechnológián, amelyet 2019-ben tovább erősített a BCCC, azaz a müncheni akkumulátorcella-kompetenciaközpont létrehozásával. Itt több mint 300 partner – köztük egyetemek, startupok és ipari szereplők – dolgoznak együtt a jövő energiatárolási megoldásain.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
A sebesültek közül kettő állapota súlyos.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
A létesítmény egyelőre arra vár, hogy újra kinyithassanak.