„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Elvileg 4-es szintű önvezetésre képes, ami azt jelenti, hogy felügyelő sofőr sem kötelező bele.
Először közlekedett önvezető elektromos busz Romániában, méghozzá utasokkal a fedélzetén. A Karsan e-Atak nevű jármű a kolozsvári városháza szervezésében futott végig egy előre meghatározott útvonalon, teljesen automatikusan, 4-es szintű önvezető rendszerrel – írja a stiridecluj.ro. Zökkenőmentesen kezelte a forgalmi helyzeteket, a megállókat és a kereszteződéseket is, de biztonsági okokból sofőr is felügyelte a haladását.
A 4-es szintű önvezetés azt jelenti, hogy a jármű teljesen önállóan közlekedik egy előre meghatározott területen, emberi beavatkozás nélkül. Bár van kormány és pedál, sofőr nem szükséges a működéshez.
A török gyártású, 8,3 méteres jármű akár 52 utast is képes szállítani, és 300 kilométeres városi hatótávval rendelkezik. A hajtásról egy 313 lóerős elektromotor gondoskodik, 2500 Nm nyomatékkal. A busz fejlett szenzorrendszere másodpercenként több gigabit adatot dolgoz fel, hogy biztonságosan közlekedjen a városban.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
Több szempontból is hasonló a három évvel ezelőtti durván száraz nyárhoz az idei kiindulóhelyzet.
Eltűnhet a Revolut egyik előnye, ha a cég számára kellemetlen módon értelmezik a nemrég elfogadott, Sulyok Tamás aláírására váró törvényt.
A sérültnek élete végéig jár ingyen az összkomfortos lakás.
A Bonbonetti irodákat is fog építeni.
Tizenkét devizahiteles ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.