szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Mostantól már az apró Toyota Aygo X motorházteteje alatt is hibrid hajtáslánc rejtőzik.

A Toyota 2021-ben leplezte le az Aygo kisautó enyhén divatterepjáró hangulatú utódját, az Aygo X-et, melyből most megérkezett a felfrissített változat.

Az Európában tervezett és gyártott újdonság modernizált frontrésszel, illetve alapáron 17 colos, felár ellenében pedig 18 colos kerekekkel támad.

Toyota Aygo X
Toyota
Csak ötajtós változatban készül
Toyota

Az Aygo X most először egyedi futómű- és kormányzást felvonultató GR Sport kivitelben is készül, mely az alapmodellnél komolyabb vezetési élménnyel kecsegtet.

A TNGA-B platformra épülő kisautó 3,77 méter hosszú, 1,74 méter széles, 1,51 méter magas és 2,43 méteres tengelytávolságú – a csomagtér 231-829 literes.

Modernizált műszerfal
Toyota

A műszerfal közepén egy kiviteltől függően 7-9 colos érintőkijelző található, alapáron kézi váltó jár, az S-CVT automata váltó feláras tétel.

A 72 lóerős és 93 Nm-es 1 literes 3 hengeres szívómotor helyét egy 116 lóerős produkcióra képes 1,5 literes hibrid hajtáslánc vette át, melynek köszönhetően 14,9-ről 10 másodperce olvadt a 0-100-as szintidő, illetve 86 grammra csökkent a kilométerenkénti CO2 kibocsátás.

Toyota Aygo X GR Sport
Toyota
Toyota Aygo X GR Sport
Toyota

A 3,8 literes átlagfogyasztásúnak ígérkező és egyelőre ismeretlen árú megújult Toyota Aygo X európai forgalmazása 2025 végén kezdődik meg.

A kifutó modell magyarországi alapára 6,68 millió forint.

GR Sport logó a lökhárítón
Toyota
Az első túlnyúlás 7,6 centiméterrel nőtt a hibrid hajtás miatt
Toyota
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!