A gumiabroncsok kopása egyre fontosabb kérdéssé válik, mivel az Euro 7 szabvány közelgő bevezetése után már ezt a tényezőt is mérik a környezetszennyezés szempontjából. A német autóklub, az ADAC, 2023 óta több mint 160 abroncstesztet értékelt ki – 84 nyári-, 60 téli- és 16 nég yévszakos gumiabroncsot –, amelyek során jelentős különbségek derültek ki a gyártók teljesítményében.
Az ADAC tesztelési módszerei valós körülményeken alapulnak: 15 000 kilométeres futásteljesítmény mellett közúti forgalomban és kopásmérő padon egyaránt vizsgálták az abroncsokat. A kopás mértékét a gumiabroncs tömegének változása alapján határozták meg, de figyelembe vették a futófelület kopási mintázatát is, amely a teljes élettartamra utaló jelzéseket ad.
A Michelin kiemelkedik alacsony kopású abroncsaival, míg a Hankook, a Continental és a Goodyear is jól szerepeltek. Ezzel szemben a Pirelli és a Bridgestone a prémium kategóriában is meglepően magas kopási értékeket produkáltak.
Átlagos gumiabroncs-kopás (mg/km/t)
Gyártó | Kopás |
Michelin | 52 |
Hankook | 62 |
Continental | 63 |
Goodyear | 65 |
Kumho | 70 |
Falken | 72 |
Dunlop | 73 |
Semperit | 73 |
Vredestein | 73 |
Pirelli | 76 |
Bridgestone | 78 |
Firestone | 82 |
Forrás: ADAC e.V., 2025. június
A tanulmány szerint túl szigorú szabályozás esetén csak a drágább prémium abroncsok felelnének meg az előírásoknak, ami kizárná a megfizethető modelleket a piacról. Ez nemcsak társadalmi, hanem biztonsági szempontból is aggályos lehet, mivel néhány alacsony kopású abroncs a teszteken nem ment át biztonsági kritériumokon.