szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet.

A Volvo bemutatta a világ első, multiadaptív biztonsági övét, amely az utas testalkatához és üléshelyzetéhez igazítja az ütközési reakcióját. Az új övrendszer 2025-ben debütál az EX60 elektromos SUV-ban. Az öv máshogy reagál egy nagyobb testalkatú felnőttnél, mint egy kisebb termetű személynél, hogy minimalizálja a fej-, mellkas- vagy bordasérüléseket.

Érdemes arról is megemlékezni, hogy svéd cég, amikor 1959-ben bemutatta az akkori jövő biztonsági övét, a hárompontos rendszert, az “Emberi jogok elleni bűntettnek” titulálta az akkori média egy része, és az emberek szkeptikusan, kételkedve, dühösen fogadtak. Mára nem kérdés, hogy a rendszer a passzív biztonság legfontosabb eszköze, és általánosan kötelező a használata.

Volvo AI biztonsági öv
Volvo

Az új rendszer működését, amely mesterséges intelligenciát is használ, több érzékelő támogatja, amelyek figyelik az utas magasságát, súlyát, pozícióját, de az autó környezetéből származó ütközési adatokat is elemzi. A jelenlegi három terheléshatároló profil helyett tizenegy különböző beállítással tudja szabályozni az öv által kifejtett erőt, ami finomabb és személyre szabottabb védelmet tesz lehetővé. A technológia, amelynek fejlesztése a ZF Lifetech-kel közösen történt még a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket is támogatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!