650 lóerős élménygép: beültünk a Goodwoodban debütált Ioniq 6 N-be, a valaha készült legdurvább gyorsulású Hyundaiba

Az Ioniq 5 N után egy újabb eszement elektromos sportkocsival rukkolt elő a Hyundai, megérkezett a komoly tempóra és vezetési élményre kihegyezett vadonatúj villanyszedán, az Ioniq 6 N.

650 lóerős élménygép: beültünk a Goodwoodban debütált Ioniq 6 N-be, a valaha készült legdurvább gyorsulású Hyundaiba

Aki mostanság elektromos autó vásárlásán töri a fejét, az jó eséllyel a Hyundait is számításba veszi, ugyanis a koreai gyártó egyrészt igen hatékony hajtásláncú, másrészt abszolút karakteres megjelenésű modellekkel veszi fel a harcot az egyre népesebb konkurenciával.

A Hyundai egy évvel a több tekintetben is forradalmat indító szögletesen pixeles Ioniq 5 után, 2022-ben leplezte le így vagy úgy, de mindenképpen tekintetmágnes kategóriás Ioniq 6 villanyszedánját, melyből idén tűnt fel a színen a modernizált faceliftes verzió.

És ez utóbbi adja az alapját annak az általunk korábban a Nordschleifén álcázófóliás változatban már lencsevégre kapott vadonatúj sportos N csúcsmodellnek, melyről hivatalosan a mostani Goodwoodi autós fesztiválon hullott le a lepel, és amellyel máris volt szerencsénk testközelből megismerkedni.

A legújabb N modell, az Ioniq 6 N
László Ferenc

Ráfeszül az útra

Az eredeti és a ráncfelvarrt Ioniq 6 legkönnyebben az eddiginél laposabban húzódó gépháztető, a vékonyka menetfényes és két részre osztott új fényszórók kapcsán különböztethető meg egymástól, ezenkívül pedig az átrajzolt lökhárítók, az eltüntetett felső légterelő és a kicsit nagyobb kacsafarok mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A faceliftes Ioniq 6 már eleve egy abszolút utánafordulós, enyhén megosztó külső dizájnú alacsony építésű járgány, hát még a vadonatúj N kivitelben!

A cikk szerzője és az Ioniq 6 N
László Ferenc

Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a lökhárítókat picit megvadították és aerodinamikailag optimalizálták, ezenkívül alul egy látványos piros díszítőcsík fut körbe, az ötágú fekete könnyűfém-felnik mögött vörös féknyergek feszítenek, hátul pedig egy hatalmas légterelőre lehetünk figyelmesek.

A manapság oly népszerű SUV-oknál jelentősen alacsonyabb építésű Ioniq 6 N abszolút maszkulin karakterű, melyben nem kis szerepe van a 3 centiméterrel kiszélesített karosszériának és a látványos fényezésnek.

A 4,93 méter hosszú és 2,96 méteres tengelytávolságú újdonság 0,274-es légellenállási együtthatója nem mondható túl jónak, a mérnökök ezúttal a leszorítóerőre és nem a hatótávra optimalizálták az aerodinamikai csomagot.

Csak 1,49 méter magas
László Ferenc

Szezám tárulj!

A modellfrissítés háromágú új kormányt, nagyobb klímapanelt, átvariált középkonzolt és jobb minőségű ajtóborításokat hozott magával, a kormány mögötti és a műszerfal közepén lévő kijelzők változatlanul 12,3 colos képátlójúak.

Az Ioniq 6 N fekete utastérének komorságát kék díszítőelemek, illetve személyre szabható hangulatvilágítás oldja egy picit. A normál köralakú kormányon ott feszítenek az 5 N-ből ismerős extra gombok, melyek révén bármikor könnyen válthatunk a különböző üzemmódok között, és amelyeknek köszönhetően azonnal lehívható a legnagyobb teljesítmény.

Két oldalt látszik a digitális visszapillantók kijelzőjének helye
László Ferenc
Nemcsak látványosak, jónak is tűnnek a kagylóülések
László Ferenc

Jobb lábunk látványos alupedálokat rugdoshat, a világító N logós első sportülések korrekt oldaltartást biztosítanak, a biztonsági öveket kék cérna díszíti. Hátul hatalmas a hely, egy 184 centiméter magas sofőr mögött úgy fér el egy hasonló méretű utas, hogy a térde és az első ülés háttámlája között arasznyinál nagyobb légtér tátong.

A fejtérre sem lehet panasz és az ódivatú kardánalagutat nélkülöző teljesen sík padlós kialakítás miatt hátul középen utazni sem kényelmetlen. Elöl és hátul is elhelyeztek két-két USB-C csatlakozót, melyek 100 W-os teljesítménye akár notebook töltéshez is elegendő lehet.

A csomagtartó nem túl tágas és a lapos kialakítása is hagy némi kívánni valót maga után, a bővíthetőséget rontja az N kivitel extra keresztmerevítése, illetve ezúttal a töltőkábelnek helyet biztosító frunkot is elbukjuk.

Tánctérnyi a lábhely
László Ferenc
Látványos merevítés
László Ferenc

Az erő vele van

Az összkerekes hajtáslánc és a megannyi digitális hókuszpókusz kisebb frissítésekkel lett átemelve az általunk Michelisz Norbi társaságában kipróbált 5 N-ből. Az első kerekeket egy maximum 238 lóerőre és 370 Nm-re képes villanymotor hajtja, a hátsó gumikat pedig 412 lóerő és 390 Nm gyilkolja.

A végeredmény 650 lóerő és 770 Nm, ami sokkal komolyabb az úgymond polgári Ioniq 6-osok maximum 325 lóerejénél és 605 Nm-énél. Vezetni ugyan egyelőre még nem állt módunkban a 6 N-t, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy padlógázra katapultként lő ki, a kanyarokban sem vall szégyent, és a 257 km/h végsebesség még az Autobahnon is megállja a helyét.

A 0-100-as sprint akár lélegzetelállító 3,2 másodperc alatt letudható, ami új rekord a Hyundai háza táján (5 N: 3,4 másodperc).

Itt azért egy pörgős benzinmotort is el tudnánk képzelni
László Ferenc
Hagyományos nyomógombokkal kényeztet a kormány
László Ferenc

Amúgy pedig van itt minden, mint a búcsúban: rajtelektonika, akár már Eco módban is használható kamu váltó, továbbfejlesztett szintetikus motorhang, új külső hangszórók, 10 másodpercig gombnyomásra lehívható csúcserő és 11 fokozatban állítható nyomatékelosztás.

A korábbinál nagyobb, 7 kW teljesítményű aksifűtés hideg időben jó szolgálatot tehet, és kiválaszthatjuk, hogy rövidebb gyorsulásokra vagy például hosszan tartó száguldásra legyen temperálva a telep. A drift mód a korábbiaknál jobban személyre szabható, és a pályakezelőben akár új pályákat is definiálhatunk.

Erősnek tűnik a fékrendszer
László Ferenc
Leszorítóerőből nincs hiány
László Ferenc

A tapadós Pirelli P Zero gumik elöl-hátul 275 milliméter szélesek, a négydugattyús első féktárcsa 400, az egydugattyús hátsó 360 milliméteres.

Az általunk nemrégiben egy Toyota GR Yarissal meghágott Nordschleifén optimalizált, adaptív futóműves 6 N kapcsán elképesztő kanyarvételi tulajdonságokat és nagy tempónál is remek stabilitást ígérnek a gyáriak, melynek kapcsán majd az első vezetést követően fogunk tudni nyilatkozni.

Zéró emissziós sport cockpit
László Ferenc
Integrált fejtámlák
László Ferenc

A 77,4-ről 84 kWh-ra növelt kapacitású akkumulátor WLTP-szabvány szerinti hatótávja 469 kilométer, ami bár nem rossz, egyértelműen érződik, hogy a 6N messze nem a hatótávolságra lett kihegyezve.

350 kW-os hipertöltővel 18 perc alatt letudható egy 10-80 százalékos töltés, és mint megtudtuk, a Hyundai hamarosan egy ilyen N brandes töltőt helyez majd üzembe a Nürburgring mellett.

Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc

Mennyi az annyi?

A Hyundai Ioniq 6 N-be apait-anyait beleadtak a koreai gyártó fejlesztőmérnökei, akiken egyértelműen érződik, hogy mindenük a vezetési élmény és a sebesség. És ha már benzin fronton sajnos meg van kötve a kezük, akkor legalább villany fronton maximálisan kiélik szaktudásukat.

Most már csak az a kérdés, hogy mennyibe kerül a 6 N, erre viszont egyelőre olyannyira nem tudjuk a választ, hogy cikkünk írásakor még az alapokat adó faceliftes normál 6-osnak is ismeretlen a hazai ára.

A kifutó Ioniq 6 14,6-21,1 millió forintba kerül 148-325 lóerővel és 53-77,4 kWh-s aksival. A nemrégiben modernizált Ioniq 5 170-325 lóerővel és 62,9-84 kWh-s akkumulátorral 16,3-19,1 millió forint ellenében vezethető haza, a 650 lovas 5 N árcéduláján pedig 29 millió forintos összeg feszít.

A sportosabb megjelenésre vágyó, de nagyobb teljesítményt nem feltétlenül kívánó vásárlóknak készül az N-Line kivitel, akinek pedig esetleg a 6 N sem lenne elég meggyőző, azoknak ott a csak egyes piacokon elérhető DK Edition, mely többek közt nagyobb hátsó légterelővel, komolyabb diffúzorral és keményebb futóművel csábít száguldásra.

Hyundai Ioniq 6 N DK Edition
Hyundai
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Hyundai Ioniq 6 N
László Ferenc
Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.