Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","shortLead":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","id":"20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1.jpg","index":0,"item":"558e467a-fd21-4ed2-8f28-2d336b9f96e8","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","timestamp":"2025. április. 18. 15:33","title":"Életmentő szívműtéten esett át Nyilasi Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ad320a3-f1a7-48f5-8409-011ebe27e4b9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szándék már biztos, a végleges megállapodásról az ünnepek után döntenek majd.","shortLead":"A szándék már biztos, a végleges megállapodásról az ünnepek után döntenek majd.","id":"20250418_Ukrajna-USA-targyalasok-asvanykincsek-haboru-Trump-Putyin-Zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ad320a3-f1a7-48f5-8409-011ebe27e4b9.jpg","index":0,"item":"ddef8ac9-8743-4059-bb66-49238cf26ff5","keywords":null,"link":"/vilag/20250418_Ukrajna-USA-targyalasok-asvanykincsek-haboru-Trump-Putyin-Zelenszkij","timestamp":"2025. április. 18. 17:32","title":"Közzétették az ukrán-amerikai ásványkincs-megállapodás teljes szövegét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39765771-7425-4cfb-abf1-6eee0f4880a7","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Nemcsak többet esznek, de boldogabbak is azok, akik megosztják másokkal az étkezés örömét, akár ünnepi alkalmakkor, akár egy munkaebéd során ülnek közösen asztalhoz – állítja egy friss kutatás. De miért használható az érzelmi jóllét mérőszámaként a közösen elköltött vacsora? Mit (ne) tegyünk, hogy valóban boldogító legyen az együttlét a fehér asztal mellett? És milyen lehetőségeket rejt a magányos étkezés?","shortLead":"Nemcsak többet esznek, de boldogabbak is azok, akik megosztják másokkal az étkezés örömét, akár ünnepi alkalmakkor...","id":"20250417_Ezert-egyunk-egyutt-husvetkor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39765771-7425-4cfb-abf1-6eee0f4880a7.jpg","index":0,"item":"9e01370c-b3fc-44a1-a0a5-e9a37a8adb05","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250417_Ezert-egyunk-egyutt-husvetkor","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Ezért együnk együtt húsvétkor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e","c_author":"Kengyel Judith Gabriella - Szondy Máté - Zsila Ágnes","category":"360","description":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és munkatársai mellett, akik fenyegetve érezhetik magukat a diszkrimináció és a szabad véleménynyilvánítás korlátozása miatt. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológus oktatóiként ezzel egyetértésben szeretnénk kifejezni, hogy a keresztény értékrenddel összhangban a szeretet minden formáját támogatjuk, míg a gyűlöletnek és a kirekesztésnek minden formáját elutasítjuk. Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes pszichológus egyetemi oktatók írása. ","shortLead":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és...","id":"20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e.jpg","index":0,"item":"b4312352-927d-40aa-8417-1c19850b4bbc","keywords":null,"link":"/360/20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","timestamp":"2025. április. 18. 12:00","title":"Kiállhat-e egy hívő keresztény ember az LMBTQ-közösség mellett? ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak olyan tennivalók is, amelyeket szinte ingyen, azonnal lehetne kezelni – nyilatkozta Kulja András.","shortLead":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak...","id":"20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"3eb4efcd-6c9e-404e-98a0-3c4a63bf06da","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","timestamp":"2025. április. 19. 10:57","title":"A Tisza Párt EP-képviselője elmondta, mit kezdenének az egészségüggyel, ha kormányra kerülnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e6c85e5-e875-4893-8010-55bf7bfa4f11","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy rábapordányi állattartó telepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás betegség vírusa, a marhaállományt felszámolják és elkezdték a kontaktkutatást.","shortLead":"Egy rábapordányi állattartó telepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás betegség vírusa, a marhaállományt...","id":"20250417_rabapordany-ragados-szaj-es-koromfajas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e6c85e5-e875-4893-8010-55bf7bfa4f11.jpg","index":0,"item":"2ca9ee50-7b84-4dfd-a372-17b9d585ae7b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_rabapordany-ragados-szaj-es-koromfajas-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 17:49","title":"Újabb marhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás, leölnek 600 szarvasmarhát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Hyundai 19-re lapott húzott, amikor a SUV-okat követelő piacon előrukkolt egy alacsony építésű és meghökkentő formatervű szedánnal. Kipróbáltuk, hogy milyen autó a gyakorlatban a szuperalacsony légellenállású Ioniq 6.
A Hyundai két évvel ezelőtt méretes sziklatömböt dobott az elektromos autók politikailag korrekt módon feszített víztükrű tavába, amikor előrukkolt a pixeles Minecraft hangulatot a Lancia Delta HF Integrale szögletes formatervével kombináló Ioniq 5-tel.
László Ferenc
És a koreai gyártó továbbra sem pihen, hiszen máris itt az újabb hasonszőrű modellje, az ezúttal az elektromos szedánok piacán hadrendjébe állított Ioniq 6, melybe a teszthét során gyorsan bele is csavartunk néhány száz lokálisan zéró emissziós kilométert.
László Ferenc
A levegő kér elnézést
A korábban érkezett testvérmodell karakteres pixeles díszítőelemei itt-ott az Ioniq 6-on is tetten érhetők, az enyhén baltával faragott formaterv helyett azonban ezúttal cseppformájú karosszériát kapunk, melyről még a laikusok is azonnal sejtik, hogy kiváló aerodinamikai adottságokkal rendelkezik.
Többek közt aktív lamellás első lökhárító, digitális visszapillantó, rejtett kilincsek és kacsafarok segít abban, hogy a légellenállási együttható 0,21 lehessen. Ennél csak a Lucid Air, a Mercedes EQS, a Tesla Model S és a Nio ET7 tud jobbat felmutatni, ezek azonban ugyebár mind jóval drágább delejes portékák, és az Ioniq 6-hoz méret/forma tekintetében leginkább hasonló EQE a maga 0,22-es értékével szomorkásan kullog az Ioniq 6 mögött.
4,85 méteres hossz, 2,95 méteres tengelytáv
László Ferenc
A design enyhén megosztóra sikeredett, hiszen míg sokan kapásból szerelembe esnek a koreai újdonsággal, mások nehezen tudják befogadni annak nyújtott cseppformáját. Mindenesetre ki merjük jelenteni, hogy a Hyundai formatervezői jobb munkát végeztek, mint német kollégáik az EQE kapcsán.
Nemcsak a tetővonal, az övvonal is bátran lefelé ível, ahogy szemünkkel hátrafelé letapogatjuk a designt. A finoman élére vasalt kerékjárati ívekben esetünkben 20 colos egyedi felnik feszítenek, az olcsóbb kivitelek esetében 18 colosak a kerekek. A metálszínek 175, a matt fényezések 295 ezer forintba kerülnek.
Az Ioniq 5-nél 11 centiméterrel alacsonyabb
László Ferenc
Nem SUV
Divatterepjárókkal nyakonöntött világunkban furcsa, hogy ezúttal kivételesen behúzott nyakkal mélyre kell beülnünk. A vezetési pozíció értelemszerűen elég alacsony, viszont szívünk szerint mi egy-két centiméterrel még lejjebb engedtük volna az ülést.
A helykínálatra zéró panasz lehet, és nemcsak az elöl-, hanem a hátul helyet foglalók is fejedelmi kényelemben utazhatnak – hatalmas a lábtér és a sík padlónak köszönhetően a hátul középen ülők arcán is egész őszinte a mosoly. A fejtér persze elmarad a SUV-okban megszokottól, de hát ugyebár valamit valamiért.
Az oldaltartás lehetne jobb
László Ferenc
Hatalmas lábhely
László Ferenc
A csomagtér csalódást keltő: egyrészt kevés a 401 liter, másrészt a raktér lapos kialakítása sem túl praktikus. Viszonyításképp, az Ioniq 5 puttonyában 527 liternyi cókmóknak jut hely. A gépháztető alatt ugyan kialakítottak egy kis extra rakteret, ez azonban olyan kicsi, hogy csak az egyik töltőkábel fér el itt, bár már ez is valami.
Az összeszerelési minőség példás, ellenben a felhasznált anyagok lehetnének jobb minőségűek. Főleg az ajtók kopogósan kemény műanyagát érheti kritika, illetve megszokást igényel, hogy az első ajtók teljesen csupaszok, nincs rajtuk semmilyen gomb, és a térképzsebek is szűkek. Az ablakemelő gombok a középkonzolon figyelnek, mint például a francia DS-ekben.
Jelképes frunk
László Ferenc
A hátsó üléstámlák 60/40 arányban osztottak
László Ferenc
Vissza a visszapillantókat!
A legmagasabb felszereltségi szint esetében mindenképpen digitális külső visszapillantókat kapunk. Az ajtón elhelyezett szögletes modul vaskosabb a többi hasonló megoldásnál és a kocsi zárásakor a hagyományos tükrökhöz hasonlóan ráfordul az oldalablakra.
A kamera képe az A-oszlopok tövében lévő OLED kijelzőkön látható, a képminőség, a fényerő és a kontraszt rendben van, a látószög azonban lehetne nagyobb. Lényeg a lényeg, az egyhetes teszt során nem tudtuk megszokni a high-tech tükörpótlékot, a sávváltások bizonytalanok, a tolatások nehézkesek, főleg éjszaka és/vagy esőben.
Látványos indexlámpa fények a visszapillantóban
László Ferenc
Változtatható a képkivágás, de a látószög nem
László Ferenc
A két darab 12,3 colos kijelző kellően nagy felbontású és egész szép grafikájú. A menürendszer kicsit ódivatú, cserébe villámgyors és egész gyorsan kiismerhető, az alapáron kétzónás klímarendszer a középső érintőkijelző alatti panelről kezelhető.
Az alul enyhén csapott kormányon nem érintésérzékeny, hanem hagyományos gombok kaptak helyet, amiért éppúgy jár a piros pont, mint a középen elhelyezett négy apró LED-ért. Utóbbiak vizuális formában tájékoztatnak például a menetkész állapotról, a töltésről vagy éppen az aktuális üzemmódról.
Vegyes anyagminőség
László Ferenc
Nem ér fel a Honda e szintjére a kamerás rendszer
László Ferenc
Utóbbiak között a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal lehet váltani, melynek nyomkodására többek közt a kormányzás és a gázpedál karakterisztikája is változik. A motorfék/rekuperáció szintje a kormány mögötti kis fülekkel szabályozható, adott esetben akár egypedálos módban is vezethető az Ioniq 6.
A végállások között 2,7-et forduló kormány egész közvetlen, azonban hátsókerék-kormányzás hiányában elég nagy, 12 méteres a fordulókör. A hasmagasság 14 centiméter, így az Ioniq 6-tal óvatosabban kell megközelíteni a padkákat, mint a hasát 2 centiméterrel magasabban hordó Ioniq 5-tel.
László Ferenc
Az anyósülés belső oldalán lévő gombok
László Ferenc
Induláshoz mindenképpen le kell nyomni a Start gombot, mely ujjmozdulatot más gyártóknak már sikerült megspórolni nekünk – a PRND forgókapcsoló egy vaskos rúd formájában a kormánytól jobbra alul található. USB-A és -C aljzatokat, vezeték nélküli töltést és természetesen fullos Android Auto, Apple CarPlay támogatást is kapunk.
A hátsó ülések alatti aljzatba normál 230 V-os töltőket lehet bedugni, és a gyárilag mellékelt átalakító révén a kocsi külsején lévő aljzat akár 3,6 kW-os kimeneti teljesítményt képes biztosítani. Jöhet a porszívó, a hajszárító vagy akár a kávéfőző!
Minimalista design, kemény műanyagok
László Ferenc
Fixen kétzónás a klíma
László Ferenc
Van benne akarat?
Míg az első villanymotor 100 lóerővel és 255 Nm-es nyomatékkal, addig hátsó társa 225 lóerővel és 350 Nm-rel száll be a hajtásba. A 325 lóerős összteljesítmény és a 605 Nm-es nyomaték bőven több, mint elegendő, a 0-100-as sprint 5,1 másodperc alatt letudható és minden előzés biztonságosan gyorsan abszolválható.
A végsebesség 185 km/h-ra van korlátozva, ami legfeljebb az Autobahnon jelenthet néha problémát. A vezetési élményt meglepően jól eltalálták a koreaiak, az alacsony építési mód, a remek futómű és a villanyautós mércével egész szerény tömeg megteszi a maga hatását.
Pixelharcos
László Ferenc
Kacsafarok
László Ferenc
Az Ioniq 6 2 tonnát nyom a mérlegen, míg a nála 10 centiméterrel hosszabb Mercedes EQE alulról nyaldossa a 2,4 tonnát. A 77,4 kWh kapacitású akkumulátor elvileg 519 kilométeres hatótávot biztosít tesztautónk számára, mi a gyakorlatban ennél kevesebbet, 430 kilométert tudtunk elérni a 20 fokkal kényeztető október végi teszthéten.
Amennyiben beérjük 229 lóerővel és hátsókerék-hajtással, akkor papíron 614 kilométerrel kényeztet az új Hyundai. Az 53 kWh-s teleppel felvértezett 151 lóerős és 1,8 tonnás alapmodell 429 kilométeres hatótávú, és megjegyzendő, hogy Comfort Plus alapfelszereltség esetén nem kapunk hőszivattyút.
A tesztautó lemerített aksiját körülbelül 7 óra lehet feltölteni 11 kW-os AC-töltővel, 22 kW-os opció sajnos nincs. 50 kW-os DC-töltővel 70 perc alatt letudható egy 20-80 százalékos töltés, Ionityn pedig ugyanehhez akár 18 perc is elegendő lehet, ami több mint példás produkció.
Kényelmesek az ülések
László Ferenc
Praktikus középkonzol
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi formaterv, tágas utastér, remek vezethetőség, szupergyors töltés, akár 600 kilométeres hatótáv.
–: kicsi csomagtér, furcsa digitális visszapillantó, az anyagminőség lehetne jobb, nem olcsó.
Alacsony építési módjával és bátor vonalvezetésével a Hyundai Ioniq 6 üde színfolt a szabadidő-autók által dominált villanyautó piacon. A vezetési élmény és a helykínálat több, mint rendben van, de például a csomagtér lehetne nagyobb és a digitális visszapillantó megoldás is messze van a jótól.
A kisebb akkumulátoros hátsókerék-hajtású alapmodell 18 millió forinttól indul, a nagyobb aksis szintén hátul hajtó középső modell minimum 20 millió forint kifizetését követően vezethető haza, az összkerekes csúcsmodell pedig 21,3 millió forinton nyit. Utóbbiból a fullextrás verzió kereken 25 millió forintba kerül, konkrétan ilyen a tesztre kapott kocsi is.
Nem kis összegek ezek, mindenesetre a kivitelében nagyon hasonló prémium kategóriás Mercedes EQE 245 lóerővel és fapadosan legalább 32 millió forintot kóstál, a 292 lovas következő szinten pedig már 33,6 millió forintos árcédulával bír.