Benzint iszik, de villany hajtja a legújabb szemrevaló sportkupét

A hatótávnövelő funkciós, elektromos hajtású Karma Amaris első végleges példányai jövőre készülnek el.

  • HVG HVG
Benzint iszik, de villany hajtja a legújabb szemrevaló sportkupét

A Fisker 2008-ban a világ egyik első plug-in hibrid személyautójaként mutatta be a Karma sportszedánt, amelyből 2011 és 2012 során mintegy 2450 példány készült. A vállalat 2012-ben kényszerűen lehúzta a redőnyt, majd 2014-ben egy kínai cég, a Wanxiang felvásárolta a cég szellemi tulajdonait és gyártósorait.

A Karma Automotive névre keresztelt új cég az elmúlt időkben több tisztán elektromos és hibrid modellel is előrukkolt, és az idén márciusban leleplezett legfrissebb újdonságának, az Amarisnak most az utasterét is felfedték.

Az érintőgombokkal megszórt, alul-felül csapott kormány mögött nagy felbontású digitális műszeregység teljesít szolgálatot, és nemcsak a középkonzolra, hanem az anyósülés elé is került egy érintőkijelző.

Karma Amaris
Karma

A tavaly márciusban leleplezett, négyajtós Gyesera által is használt platformra épülő, alumíniumkarosszériás Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtásláncú, szemrevaló kupé.

A 22 colos kerekeken gördülő legújabb Karmában egy 4 hengeres turbós benzinmotor termel áramot a 41,5 kWh-s akkumulátorba.

Karma Amaris
Karma

A belső égésű erőforrásról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy nagyobb méretű, mint a Reveróban lévő 1,5 literes, 3 hengeres erőforrás.

Az elektromos hatótávolság 160 kilométer, a teljes hatótáv pedig 640 kilométer körül alakul.

A 3,6 másodperces 0–100-as gyorsulású és 266 km/h végsebességű Amaris sorozatgyártása 2026 végén kezdődik meg, az árcédulán nagyságrendileg 200 ezer dolláros (68 millió forint) összeg fog szerepelni.

Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma