Elbúcsúzott A380-as flottájától az Air France – videó
A francia légitársaság megvált mind a 10 óriásgéptől.
A francia légitársaság megvált mind a 10 óriásgéptől.
Az Európai Űrügynökség (ESA) az Airbust bízta meg, hogy megépítse az amerikai Orion űrkapszula harmadik kiszolgáló modulját. Az egységet arra használják majd, hogy mintegy öt évtizednyi kihagyás után, az Artemis III misszió keretében ismét űrhajósokat juttathassanak a Holdra. A megállapodás értéke mintegy 250 millió dollár.
Szagló receptorokká alakított sejtek találhatók abban a falra szerelhető, tengeri élőlényeknek tűnő műszerben, amellyel bombák után kutatna a repülőtereken az Airbus.
Ha buszgarázsokban és autószerelő műhelyekben lehetett vadászrepülőgépet építeni a háború idején, miért ne gyárthatna lélegeztetőgépet a repülőgép-, a porszívó- vagy az autógyár?
A cég franciaországi és spanyolországi telephelyein indul be ismét a gyártás.
Ha a repülés kapcsán kimondjuk a Maverick nevet, valószínűleg mindenkinek ugyanazok jutnak az eszébe: Tom Cruise és a Top Gun című film. Az Airbus fejlesztői azon dolgoznak, hogy a vállalat új gépe legalább ekkora hírnévre tegyen majd szert.
Nagyobb lesz az Airbus büntetővámja az eddig tervezettnél. Csakhogy ezzel rosszul járhatnak az amerikai légitársaságok is, amelyeknek a Boeing krízise idején több Airbusra lenne szükségük.
Az amerikai gyártó mélyrepüléséből az Airbus profitál.
A digitalizációtól az adatelemzésig terjedő teljeskörű megoldást vásárolnak.
Az Airbus még az idén megkezdi azoknak az A350-900-asoknak a tesztelését, amelyek tele lesznek az utasokat figyelő szenzorokkal. Az Airbus szerint ettől mindenkinek jobb lesz majd az utazása.
Kerítettek neki egy csapatszállítót, és vesznek új kormánygépeket.
Egy nemzetközi szereplőket is felvonultató konferencián olyan géptípust mutatott be az Airbus, amely szó szerint egy hatalmas vasmadárnak tűnik. A dizájn persze jó okkal lett ilyen.
Egy 2017 óta fennálló szoftverhiba miatt 149 óránként újra kell indítani az Airbus egyes A350-eseit. Egy újabb vizsgálat azonban úgy tartja, ez nem elég a probléma rendezéséhez.
Két éve találták meg azt a szoftverhibát az Airbus A350-esek egyes modelljeinél, amihez most egy újabb légialkalmassági irányelvet adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség.
Bizonyos helyzetekben túlzott emelkedésbe kezdhet az Airbus A321neo. A problémát több lépésben oldhatják meg.
A Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) szerint több Airbus A380-as esetében is probléma lehet a szárnyak szerkeszeti integritásával.
Európa kerülhet az amerikai elnök kereskedelmi háborújának központjába, és ez mindkét oldalnak fájhat.