EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Támogatást kér az európai repülőgépgyártó óriás.
Óriási pénzeket veszítünk a koronavírus-járvány miatt – tájékoztatta az Airbus főnöke a repülőgépgyártó óriás munkatársait. A héten teszi közzé az első negyedév eredményeit az európai cég, amely uniós, illetve nemzetállami támogatás nélkül aligha úszhatja meg a koronavírus-válságot – jósolják a BBC-nek nyilatkozó szakértők.
Guillaume Faury vezérigazgató arra figyelmeztette az Airbus több mint 135 ezer munkatársát, hogy elbocsátási hullám várható, mert enélkül a cég nem élné túl a válságot. Franciaországban 3000 munkavállaló bérét már jelentős részben átvállalta a francia állam.
Pedig az év elején még minden rendben volt: "Nagyon pozitívról nagyon negatívra változtak az Airbus kilátásai a légiforgalom leállása miatt. Jelenleg gyakorlatilag nincsenek rendelések." Így összegezte a repülőgépgyártás helyzetét a Flight Global repülési portál főnöke. Greg Waldron szerint az Airbus csakis uniós támogatással kecmereghet ki a minden korábbinál nagyobb válságból.
Európának túlságosan fontos az Airbus.
Az Európai Unió nem hagyja majd elmerülni az Airbust – véli a szakértő. Ezzel együtt is "óriási elbocsátásokra kell felkészülni. A jövőben egy sokkal karcsúbb Airbust látunk majd" – jósolja a Flight Global portál főnöke a Bloombergnek.
A nagy vetélytárs, a Boeing még rosszabbul áll. Az amerikai óriás már a légiforgalom leállása előtt is katasztrofális helyzetben volt, mert legnépszerűbb gépéről kiderült: megbízhatatlan. A 737 Max gépeket földre parancsolták, és hiába vártak a felszállási engedélyre, mert a hibás szoftver kijavítása nem sikerült. A Boeing már emiatt is állami segítségért kilincselt Washingtonban, a vírusválságot pedig aligha élheti túl Trump támogatása nélkül.
Ráadásul szombaton újabb csapás érte a Boeingot: a brazil Embraerrel felmondtak egy 4,2 milliárd dolláros szerződést. Bár az USA-ban azt mondják, hogy ennek nincs köze a koronavírus-válsághoz, de a BBC szerint az elemzők jelentős része közvetlen összefüggést lát, hiszen a légiforgalom leállása az Airbushoz hasonlóan lehetetlen helyzetbe hozta az amerikai repülőgépgyártó óriást is.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.