#FMCG

Kínai előretörés, cseh fölény: átrendeződött a hazai e-kereskedelem

Az e-kereskedelemben az Alza bonyolította a legnagyobb forgalmat tavaly Magyarországon, ez derült ki a PwC és a Mastercard közös kutatásából. A cseh online pláza nem csak az első helyet szerezte meg, de az E-toplista első 15 szereplője közül a legnagyobb forgalomnövekedést is magának tudhatja. A legnagyobb bővülés mégis az FMCG szektorban történt, a növekedést elérő cégek átlagosan 25 százalékkal tudták bővíteni a forgalmukat.

Mastercard


„Nem mindegy, hány fokon tároljuk a csokit, ahogy az sem, hogyan tároljuk a veszélyes anyagokat”

A jelenlegi versenyhelyzetben azok a szolgáltatók tudnak előrelépni, akik magas műszaki színvonalat, megbízható működést kínálnak. Ilyen szolgáltató a szerződéses logisztikával foglalkozó Raben Trans European Hungary Kft. is, akik magas szakértelemmel rendelkeznek a veszélyes áruk logisztikájában ugyanúgy, mint az élelmiszerek kezelésében. Árvai Csaba ügyvezető igazgatóval beszélgettünk.









Akiknek bejött a járvány: belestünk a Kifli.hu végeláthatatlan raktárába

Épp csak kinyitott Magyarországon a cseh hátterű netközért, a Kifli.hu, mikor beütött a járvány, megtízszerezve a rendelések számát. A pandémia azonban messze nem az egyetlen hajtóerő: a magyar élelmiszer-e-kereskedelemben még rengeteg potenciál van, a Kifli.hu-nál akár három számjegyű éves növekedéssel számolnak középtávon - mondta el a hvg.hu-nak Peter Klekner ügyvezető.





Száműzné a boltokból az üres polcokat egy magyar ötlet

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacán a készlethiány jelenti a legnagyobb veszteséget az üzletek, a forgalmazók és a gyártók számára napjainkban, és a vásárlók sem örülnek neki. Erre a problémára nyújt egy érdekes megoldást a magyar tulajdonú MOHAnet Mobilsystems big data alapú, távfelügyelhető áruadagoló rendszere. A vállalat szerint használatával a modern és tradicionális kereskedelemi egységek, az üdítő- és italforgalmazók, sőt akár a dohányboltok és a gyógyszertárak is 20-25 százalékkal növelhetik forgalmukat.

hvg.hu




Az elhízás ellen kampányol a Coca-Cola

A Coca-Cola új reklám szpottal folytatja az elhízás elleni kampányát. Szakmai fórumok képmutatással vádolják az amerikai vállalatot, mert véleményük szerint az elhízás terjedése miatt éppen az olyan fmcg-cégek okolhatóak, mint az üdítőgyártó nagyhatalom.

hvg.hu