Rátaposott az elefánt, esélye sem volt a krokodilnak – videó
Videón rögzítették a jelenetet, ami az egyik dél-afrikai itatónál történt a napokban egy elefánt és a krokodil között. Nem kérdés, ki húzta a rövidebbet.
Videón rögzítették a jelenetet, ami az egyik dél-afrikai itatónál történt a napokban egy elefánt és a krokodil között. Nem kérdés, ki húzta a rövidebbet.
Egyre tudatosabbak a vásárlók, akik egyre inkább értik és érzik, mitől jó egy olyan lekvár, amiben a gyümölcsön kívül más nincs is. A jánkmajtisi Agricolae Kft.-nél mostanra abszolút beért, hogy a legmagasabb minőséget célozzák meg: már Japánban is sikert aratott szatmári szilvalekvárjuk. A klímaváltozást azonban ők is egyre vészesebben érzik a bőrükön – pontosabban a terményeken.
Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.
A vízügyeseknek minél gyorsabban kell reagálniuk a szélsőséges időjárási jelenségekre, legyen szó hirtelen lezúduló villámárvizekről, vagy hosszan elhúzódó rekordmagas árhullámokról. Ehhez már gyakorlóhelyet is kaptak Szolnok mellett, ahol az árvízi védekezés szinte mindegyik elemét begyakorolhatják. Mobilgátak, szivattyúk, szádfalak, buzgárok és homokzsákok – videós riport az október eleji átadóról.
Az időjárás nem lesz kegyes idén a világgazdasághoz, amely amúgy is energiahiánnyal és áremelkedéssel küszködik – írja a Bloomberg portál, mely szerint Kínában és más ázsiai országokban már most is hidegebb van a szokottnál, és télen rekordok dőlhetnek meg.
Két városban is egészségtelen, másutt kifogásolható a levegő a szálló por magas koncentrációja miatt. A következő napokban sem várható javulás.
Bekövetkezett az, amire kutatók figyelmeztettek: az erdők már nem képesek elnyelni a klímaváltozást is "fűtő" szén-dioxidot.
A népszerű rövidtávú európai repülőjáratok több mint fele helyettesíthető lenne vasúti közlekedéssel – derült ki a Greenpeace által bemutatott jelentésből, amit az OBC-Transeuropa olaszországi intézet készített.
Október 31-én kezdődik az ENSZ klímacsúcsa, az idén Glasgow-ban megrendezett COP26. A kéthetes csúcsra óriási figyelem hárul, mert egyre több jelentés lát napvilágot arról, közel sem elég az, amit eddig vállaltak az országok azért, hogy ne legyenek katasztrofális következményei a klímaváltozásnak. Összegyűjtöttük, mit kell tudnia a COP26-ról.
Rekordszámú résztvevőt hozott és toronymagas győzelmet aratott a hüvelykujjnyi bőregér a madarak között.
Precízebben tudták megmérni a vízhozamot, pontosabb lehet az előrejelzés a jövőben.
Megszületett a vasárnap elkezdődött ENSZ-klímacsúcs első nagy megállapodása.
Egy szennyvíztisztító telepről biztosan nem jutna eszünkbe egy botanikus kert, pedig a Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep az. A telep környezetgazdálkodási igazgatójával arról beszéltünk, mit árul el az életmódunkról a szennyvíz, hogyan hat a klímaváltozás a szennyvíztisztításra, és arról is, hogy miért van egyre kevesebb nőstény jegesmedve a fogamzásgátlók miatt.
Ahelyett, hogy elégetnénk, vagy akár komposztálnánk az avart, sokszor érdemesebb egyszerűen otthagyni, mert így is táplálja a fát, illetve számos élőlénynek nyújt téli menedéket. De a madáretetéssel kapcsolatban is sok tévhit él. Cikkünkben összegyűjtöttük, mire figyeljen és mit tehet, ha segítené a kertjében, vagy akár az erkélyén megforduló állatokat, a közelgő tél beköszöntével. Annyit elárulunk, hogy sokszor az a legjobb, ha nem csinál különösebben semmit.
Néhány, Áder János államfő által a hét elején bedobott, jól hangzó aduval már letudta bejelentéseit Magyarország a Glasgow-i klímacsúcson. Többre a COP26 kapcsán nem is igazán számíthatunk, de valójában túl alacsonyra tettük az első (2030-as) lécet a klímaharcban. Így bár előrelépés, hogy törvénybe foglaltuk a 2050-es klímasemlegességet, erőlködés lehet a vége. Botár Alexát a Magyar Természetvédők Szövetsége programvezetőjét faggattuk arról, mit várhatunk Magyarországtól a klímacsúcson.
Ha a lehető legjobban kihasználnánk a személyautókat, elég lenne a most az utakon pöfékelő járművek kevesebb mint tizede. Nyugat-Európában már elterjedt, azonban Magyarországon is egyre népszerűbbek a megosztáson alapuló közlekedés különböző formái.
Évente 39 ezer tonna, a világ minden tájáró odahordott használt ruhát raknak le a világ legszárazabb területén.
Hagyjuk csak elbomlani a fák, bokrok tövén az avart, így a tápanyag is helyben marad, a zöldfelület is ellenállóbb lesz, energiát is spórolunk, kibocsátást is csökkentünk. Bardóczi Sándor azt is elárulta, miért nem tartja szerencsésnek az örökzöldek térnyerését.
Egyre elterjedtebb Magyarországon is a megosztáson alapuló közlekedés, ám még ha működik is itthon egy-egy ilyen megoldás, a köztudatban még nem feltétlenül honosodott meg, és van tér a bővítésre is.
A szlovák elnök kereskedelmi járattal utazott, az osztrák klímaügyekért és közlekedésért felelős miniszter vonattal.