Rátaposott az elefánt, esélye sem volt a krokodilnak – videó
Videón rögzítették a jelenetet, ami az egyik dél-afrikai itatónál történt a napokban egy elefánt és a krokodil között. Nem kérdés, ki húzta a rövidebbet.
Videón rögzítették a jelenetet, ami az egyik dél-afrikai itatónál történt a napokban egy elefánt és a krokodil között. Nem kérdés, ki húzta a rövidebbet.
Egyre tudatosabbak a vásárlók, akik egyre inkább értik és érzik, mitől jó egy olyan lekvár, amiben a gyümölcsön kívül más nincs is. A jánkmajtisi Agricolae Kft.-nél mostanra abszolút beért, hogy a legmagasabb minőséget célozzák meg: már Japánban is sikert aratott szatmári szilvalekvárjuk. A klímaváltozást azonban ők is egyre vészesebben érzik a bőrükön – pontosabban a terményeken.
Kibővítették Londonban az ultraalacsony kibocsátási zónát. Ezzel már két budapestnyi területen kell a régebbi autók vezetőinek több mint 5000 forintnak megfelelő összeget fizetniük a behajtásért, az év egyetlen napja kivételével minden munka-, pihenő- és ünnepnapon. A cél, hogy tisztább maradhasson a levegő a városban.
Az időjárás nem lesz kegyes idén a világgazdasághoz, amely amúgy is energiahiánnyal és áremelkedéssel küszködik – írja a Bloomberg portál, mely szerint Kínában és más ázsiai országokban már most is hidegebb van a szokottnál, és télen rekordok dőlhetnek meg.
Két városban is egészségtelen, másutt kifogásolható a levegő a szálló por magas koncentrációja miatt. A következő napokban sem várható javulás.
Bekövetkezett az, amire kutatók figyelmeztettek: az erdők már nem képesek elnyelni a klímaváltozást is "fűtő" szén-dioxidot.
A népszerű rövidtávú európai repülőjáratok több mint fele helyettesíthető lenne vasúti közlekedéssel – derült ki a Greenpeace által bemutatott jelentésből, amit az OBC-Transeuropa olaszországi intézet készített.
Október 31-én kezdődik az ENSZ klímacsúcsa, az idén Glasgow-ban megrendezett COP26. A kéthetes csúcsra óriási figyelem hárul, mert egyre több jelentés lát napvilágot arról, közel sem elég az, amit eddig vállaltak az országok azért, hogy ne legyenek katasztrofális következményei a klímaváltozásnak. Összegyűjtöttük, mit kell tudnia a COP26-ról.
Rekordszámú résztvevőt hozott és toronymagas győzelmet aratott a hüvelykujjnyi bőregér a madarak között.
Precízebben tudták megmérni a vízhozamot, pontosabb lehet az előrejelzés a jövőben.
Megszületett a vasárnap elkezdődött ENSZ-klímacsúcs első nagy megállapodása.
Egy szennyvíztisztító telepről biztosan nem jutna eszünkbe egy botanikus kert, pedig a Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep az. A telep környezetgazdálkodási igazgatójával arról beszéltünk, mit árul el az életmódunkról a szennyvíz, hogyan hat a klímaváltozás a szennyvíztisztításra, és arról is, hogy miért van egyre kevesebb nőstény jegesmedve a fogamzásgátlók miatt.
Ahelyett, hogy elégetnénk, vagy akár komposztálnánk az avart, sokszor érdemesebb egyszerűen otthagyni, mert így is táplálja a fát, illetve számos élőlénynek nyújt téli menedéket. De a madáretetéssel kapcsolatban is sok tévhit él. Cikkünkben összegyűjtöttük, mire figyeljen és mit tehet, ha segítené a kertjében, vagy akár az erkélyén megforduló állatokat, a közelgő tél beköszöntével. Annyit elárulunk, hogy sokszor az a legjobb, ha nem csinál különösebben semmit.
Néhány, Áder János államfő által a hét elején bedobott, jól hangzó aduval már letudta bejelentéseit Magyarország a Glasgow-i klímacsúcson. Többre a COP26 kapcsán nem is igazán számíthatunk, de valójában túl alacsonyra tettük az első (2030-as) lécet a klímaharcban. Így bár előrelépés, hogy törvénybe foglaltuk a 2050-es klímasemlegességet, erőlködés lehet a vége. Botár Alexát a Magyar Természetvédők Szövetsége programvezetőjét faggattuk arról, mit várhatunk Magyarországtól a klímacsúcson.
Ha a lehető legjobban kihasználnánk a személyautókat, elég lenne a most az utakon pöfékelő járművek kevesebb mint tizede. Nyugat-Európában már elterjedt, azonban Magyarországon is egyre népszerűbbek a megosztáson alapuló közlekedés különböző formái.
Évente 39 ezer tonna, a világ minden tájáró odahordott használt ruhát raknak le a világ legszárazabb területén.
Hagyjuk csak elbomlani a fák, bokrok tövén az avart, így a tápanyag is helyben marad, a zöldfelület is ellenállóbb lesz, energiát is spórolunk, kibocsátást is csökkentünk. Bardóczi Sándor azt is elárulta, miért nem tartja szerencsésnek az örökzöldek térnyerését.
Egyre elterjedtebb Magyarországon is a megosztáson alapuló közlekedés, ám még ha működik is itthon egy-egy ilyen megoldás, a köztudatban még nem feltétlenül honosodott meg, és van tér a bővítésre is.
A szlovák elnök kereskedelmi járattal utazott, az osztrák klímaügyekért és közlekedésért felelős miniszter vonattal.