szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kozmetikai óriáscég is feltünteti majd minden terméke esetén a weboldalon, hogy azok milyen környezeti és társadalmi hatásokkal járnak.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Ezentúl a L'Oréal kozmetikai vállalat egy A-tól E-ig terjedő skálán értékeli termékeinek környezeti és társadalmi hatásait és ezt fel is tünteti majd a termékek honlapján – derül ki a cég közleményéből. Az „A” jelű termék a környezeti hatás szempontjából az osztály „legjobbját” jelenti.

A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, és az adatokat a Bureau Veritas Certification, egy független auditor cég hitelesítette.

A címkék és a pontszámok a termékek weboldalán lesznek majd elérhetők. A kozmetikai vállalat 36 márkájából a Garnier lesz az első, amelyiknél már 2020-tól alkalmazzák az osztályozást és jelölést. A következő években ezt az osztályozási rendszert fokozatosan terjesztik ki más országokra, továbbá más termékkategóriákra és márkákra is.

A L’Oréal azt is bejelentette, hogy

  • 2025-re a vállalat összes telephelye karbonsemleges lesz az energiahatékonyság javításával és 100 százalékban megújuló energia használatával
  • 2030-ra a termékek csomagolásánál felhasznált műanyag 100 százaléka újrahasznosított vagy biológiai alapú forrásokból fog származni
  • 2030-ra a L’Oréal a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50 százalékkal fogja csökkenteni 2016-hoz képest
  • 2020 májusában indított programjuk keretében 150 millió eurót adományoznak sürgős társadalmi és környezeti problémák kezelésére.

A L'Oréal bejelentését nem sokkal előzte meg az Unileveré is, akik szintén vállalták, hogy ezentúl minden termékükön fel fogják tüntetni egy karboncímkével, hogy mekkora is azoknak az ökológiai lábnyoma.