Készült egy felmérés arról, hogy miért is veszünk használt ruhát

Országonként eltérő okok vannak, de a fenntarthatóság szinte mindenhol a lista vége felé található.

  • hvg.hu hvg.hu
Készült egy felmérés arról, hogy miért is veszünk használt ruhát

Zhvg

A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.

Az egyik legnagyobb probléma a divatiparral a túltermelés és a túlfogyasztás, ráadásul az iparág rendkívül környezetszennyező is. Ennek kivédésére évek óta egyre népszerűbbek a használtruha-üzletek, amelyek egy fenntarthatóbb alternatívát kínálnak, hiszen így a ruhadarabok nem kerülnek a hulladéklerakókba.

Ráadásul azok közül a ruhák közül, amelyeket kidobásra ítélünk, a jelentős százalékuk még tökéletesen hordható állapotban van. 

A Farfetch, az egyik vezető nemzetközi online luxusáruház készített egy nagyszabású felmérést több iparági szervezettel vásárlói szokásokról, hogy választ kapjanak arra a kérdésre, hogy vajon a használtruha-kereskedelem visszavetheti-e az új ruhák piacát. Ezzel szemben persze sok szakértő is szkeptikus, hiszen az, hogy vásárolunk másodkézből, még nem jelenti azt, hogy nem veszünk új darabokat is.

A válasz mégis az, hogy igen: a kutatás eredményei szerint az amerikai és brit vásárlók 65 százaléka pont azért vásárol használt terméket, hogy ne újat vegyen belőle.

Ennél alacsonyabb ez az arány a kínaiak esetében: a kínai vásárlók 41 százaléka dönt a használt mellett ebből a megfontolásból. Őket ráadásul más motiválja: elsősorban a ritkaság, a különlegesség miatt vesznek használt divatcikket. Ezzel szemben az amerikaiak és britek szeme előtt az a cél lebeg, hogy minél olcsóban jussanak hozzá a termékekhez, így a pénzügyi megfontolás az elsődleges motivációjuk.

Ennek fényében nem meglepő az az eredmény sem, hogy a kínaiak jóval magasabb árat is hajlandóak kifizetni egy használt termékért.

Maga a környezetvédelem és a fenntarthatóság pedig már nem olyan erős motiváció abban a tekintetben, hogy miért is vásárolunk használt ruhát: csupán a megkérdezettek 13 százalékát motiválja az, hogy óvja a környezetét azzal, hogy használt ruhát vesz.

Egyre nagyobb arányban választanak az emberek másodkézből származó darabokat: az amerikai vásárlók több mint felének a szekrényében találhatóak már mások által korábban hordott darabok, míg a britek 42, a kínaiak pedig 21 százaléka vásárol gyakran használt ruhát.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A végtelen lehetőségek iparága

Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.