szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Mivel a Super Bowl-döntő nem csak egy sport-, hanem valóságos társadalmi esemény is Amerikában, közvetítése pedig az egyik legnézettebb tévéműsor, a reklámcégek ilyenkorra időzítik a legütősebb hirdetéseiket. Íme, egy kis ízelítő.

A több mint százmilliós nézőközönségnek szóló Super Bowl-reklám tulajdonképpen mára külön iparággá vált, a legkreatívabb művek versenyeznek a sportközvetítés szüneteiben. Elő a csirkeszárnyakat, a csipszt és a sört, dőljön hátra, élvezze a reklámokat!

Visszatekintésként kezdjük egy azóta legendássá vált McIntosh reklámmal 1984-ből, amit természetesen George Orwell azonos című regénye ihletett.

De 1984 óta a rendszer annyira bonyolult lett, hogy most már nem is maga a reklám jön ki elsőnek, hanem a reklám reklámja, az előzetes, angolul teaser, azaz fejtörő. Ami sokszor tényleg egy feladvány.  Íme, a legújabb, ami egy honlapfejlesztő céget népszerűsít:

Megcsodálhatjuk a csodálatos német humort is a Volkswagen-reklám előzeteséből. A babák, kutyák, mellek, és izmos kockahasak biztos bejönnek a nézőknek.

A cukiságfaktort leginkább a Budweiser használja kiskutyával, lovakkal, hatásvadász zenével. Szem nem marad szárazon (és nyilván a reklámozó szándéka szerint torok sem).

David Beckham fenekéről már volt szó, ez is egy előzetes, szavazással megbolondítva.

Schwartzeneggerről és a sörreklámjáról is írtunk már. Arnold láthatóan nagyon élvezte a forgatást.

Sokan már most a legjobb reklámnak tartják az Axe megható kisfilmét, melynek üzenete: Szeretkezz, ne háborúzz! Tanulságos. Szép film és a legutolsó jelenet még vicces is.

Szintén oktatófilmmel jelentkezett a Pepsi is az idén, azt magyarázzák el a nézőknek, hogyan is alakult ki az első félidő. Úgy értjük, a félidő, mint olyan. Ez volt az első:

Az egyik elkészült reklám végül nem megy le a döntő szüneteiben. Scarlett Johansson a Sodastream-et népszerűsítette volna, de a Fox tévécsatorna vezetői szerint durva, hogy a dögös színésznő beszól a Coca Colának és a Pepsinek. A hivatalos indoklás szerint "a reklámban a Coca-Cola és a Pepsi említésének nincs hozzáadott értéke, illetve jó oka, ezért nem engedélyezték a szpot vetítését".

A szokásos chips, autó, és sör reklámok mellett az idei év állítólag a filmelőzetesekről fog szólni, és ennek csak örülni tudunk. Így az öreg bácsi akcióhősök újra támadnak Super Bowl döntőjében is. Kicsit szomorúak vagyunk azért, hogy most már Jasan Statham is öreg bácsinak számít.

Érdemes várni ezekre a reklámokra, aki nem hiszi az nézze meg a tavalyi év összes reklámjának a remixét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!