Idén a Saab és a Polar Mobil is jubilál
2007. több szempontból is jeles esztendő a Saab, és a Polar Mobil számára. Egyrészt, a Saab 60 éve indította el a személygépkocsi gyártást, ugyanakkor a Polar Mobil is jubilál, mivel jogelődje, a Wallis Holding pontosan 15 évvel ezelőtt alapította meg az első hazai Saab márkaképviseletét.
Sikeres fejlesztések és előremutató műszaki megoldások eredményeként a Saab 2006-ban meghaladta eddigi legsikeresebb, a 2000. évi európai értékesítési eredményét. Tavaly 88 859 új Saab modell talált gazdára, szemben a korábbi 80 981 darabos rekorddal.
A Saab legfontosabb európai piacain lendületesen nőtt az eladott autók száma: Franciaországban 9, Olaszországban 18, Spanyolországban 26, Hollandiában és Svédországban 27, Svájcban 33 százalékkal bővült a forgalom. Az Európán kívüli exportértékesítés 5,4 %-kal nőtt, így a teljes eladás meghaladta a 133 000 db-ot.
Mindez egyúttal azt jelenti, hogy a Saab a leggyorsabban fejlődő európai prémium márkák éllovasai közé tartozik. Mint ahogy Jan-Åke Jonsson, a Saab Automobile AB ügyvezető igazgatója fogalmazott: "Dinamikusan fejlődünk, a Saab már két éve magáénak tudhatja a prémiumkategória leggyorsabban növekvő eladásait Európában; ez azt mutatja, hogy a Saab fejlődőképes márka.”
A fentieket az is megerősíti, hogy a Saab anyavállalata, a General Motors számára jó befektetés a Saab. A GM részvény árfolyama megkétszereződött az elmúlt időszakban.
E sikerekhez a budapesti székhelyű regionális importőr, a Polar Mobil Kft. is hozzájárult. A kelet-közép-európai értékesítés összességében egy év leforgása alatt, tavaly több mint 53 százalékkal nőtt.
„Többek között ennek köszönhetjük, hogy a Saab AB újabb öt évre, 2012-ig meghosszabbította kizárólagos importőri szerződésünket.” – mondta Andrew Prest, a Polar Mobil Kft. ügyvezető igazgatója. „Ha azt a trendet nézzük – fűzte hozzá - hogy az autógyártók saját hatáskörük alá vonják a piacok felügyeletét, felváltva ezzel a független importőröket, a mostani szerződéshosszabbítás rendkívül nagy eredménynek számít, és különleges helyzetet kínál a Polar Mobil részére.”
A Polar Mobil a régióban hat országban, a magyar, a cseh, a szlovák, bolgár és a román piac után immár Szerbiában is aktívan jelen van, és 2007-ben további bővítéseket tervez. Az ügyvezető igazgató azt is hangsúlyozta, hogy az idei év folyamán a régióban legalább öt újabb márkakereskedés megnyitását tervezik, annak érdekében, hogy a tavalyi növekedési ütemet fenntartsák.
www.saab.hu