szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy brit szupermarketlánc polcokra tette az "úriember" csirkés szendvicsét.

A Waitrose nevű szupermarketlánc utólag megbánta, hogy az új csirkés szendvicsének a Heston Gentleman's Smoked Chicken Caesar Roll nevet adta. A Cézár-salátával és grillcsirkével megtöltött tekercs nevében ugyanis az áll, hogy ez a férfi, pontosabban az úriember ebédje, és ez néhány twitterezőnél kiverte a biztosítékot.

A leghangosabban felháborodott felhasználó azt írta, hogy "soha nem hallottam még genderspecifikus szendvicsekről", és néhányan - őt megerősítve - szintén a csalódottságuknak adtak hangot az új marketinghúzás láttán. 

A Waitrose a közösségi nyomás hatására most azt ígéri, hogy meg fogja változtatni a szendvics nevét, bár - mondja a szóvivő - a Waitrose-nak esze ágában sem volt megmondani, hogy ki vehet ilyen szendvicset és ki nem, senkit nem akartak a tekerccsel megbántani.

Vannak, akik viszont kiállnak a Waitrose mellett, és a Twitteren a szexizmust kiáltó vásárlók ellen érvelnek. Mert, ennyi erővel - írja az egyik felhasználó - a Pink Lady nevű almát (Magyarországon is kapható) is át kéne keresztelni. Mások szerint azért van benne a szendvics nevében a "Gentleman" szó, mert a szendvicset megkenték a Gentleman's relish nevű szardellakrémmel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!