szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Az NMHH megint megvizsgálta a Bayer show egyik adását is.

Burkolt reklám miatt megbírságolta a médiatanács a TV2 szolgáltatóját
Budapest, 2020. július 9., csütörtök (MTI) - Burkolt reklám miatt 900 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte a testület kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
Azt írták: a TV2 Tények Plusz című műsorának egy februári adásában "a Bors magazin nyereményjátékát úgy mutatta be, hogy az meghaladta az általános tájékoztatás kereteit, közvetlen népszerűsítő jellege volt, amely ösztönözhette a nézőket a napilap megvásárlására, ezt pedig a törvény - reklámblokkon kívüli műsorrészben - nem teszi lehetővé".
Hozzáették: a médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kitértek arra: újabb bejelentés alapján, ismételten vizsgálta a grémium a Hír TV-n futó Bayer show április 26-ai adását. A bejelentő ezúttal az emberi méltóság megsértését kérte kivizsgálni. A tanács megállapította, hogy ebben az esetben sem mutatnak túl a magánérdek-sérelmen a műsorvezető ellenzéki politikusokat bíráló szavai, így a testület nem indít eljárást.
Azt is írták: kérelem alapján vizsgálta a médiatanács, hogy az M1 Híradó egy május 20-ai adásában szerepelt-e "politikai hírhez fűzött hírolvasói vélemény, értékelő magyarázat", amikor az M1 a német ARD csatorna magyar egészségügyre vonatkozó, két magyar ellenzéki politikust megszólaltató szegmensét mutatta be.
A grémium megállapította, hogy a hírolvasó által elmondottak nem tekinthetők véleménynek, azok tényszerű, a hírhez kapcsolódó tájékoztatást tartalmaztak, ezért a kérelmet elutasította.
"A Médiatanács döntésében kitért arra is, hogy az elhangzott riport kapcsán kifogásolt kijelentések (pl. álhír) nem véleményként, értékelő magyarázatként jelentek meg, hanem a műsorrész szerkesztési sajátosságaként és a rovat címeként. A szerkesztés módja pedig a médiaszolgáltató szerkesztői szabadságának körébe tartozik, amelyet a Médiatanács hatósági eljárás keretében nem vizsgálhat" - fogalmaztak.

Burkolt reklám miatt 900 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – közölte a testület kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták: a TV2 Tények Plusz című műsorának egy februári adásában "a Bors magazin nyereményjátékát úgy mutatta be, hogy az meghaladta az általános tájékoztatás kereteit, közvetlen népszerűsítő jellege volt, amely ösztönözhette a nézőket a napilap megvásárlására, ezt pedig a törvény – reklámblokkon kívüli műsorrészben – nem teszi lehetővé".

Hozzátették: a médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

Újabb bejelentés alapján, ismételten vizsgálta a grémium a Hír Tv-n futó Bayer show április 26-ai adását (ebben az adásban fejtette ki a véleményét Kövér László Szabó Tímea felszólalásáról – a műsort már korábban is vizsgálta az NMHH.)

A bejelentő ezúttal az emberi méltóság megsértését kérte kivizsgálni.

A tanács megállapította, hogy ebben az esetben sem mutatnak túl a magánérdek-sérelmen a műsorvezető ellenzéki politikusokat bíráló szavai, így a testület nem indít eljárást.

Kérelem alapján vizsgálta a médiatanács azt is, hogy az M1 Híradó egy május 20-ai adásában szerepelt-e "politikai hírhez fűzött hírolvasói vélemény, értékelő magyarázat", amikor az M1 a német ARD csatorna magyar egészségügyre vonatkozó, két magyar ellenzéki politikust megszólaltató szegmensét mutatta be.

Szél Bernadett ekkor arról beszélt az ARD stábjának, hogy a magyar kormány még a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozókat sem védi meg a koronavírustól. Az M1 megkérdezte a német köztévétől, hogy felderítették-e a műsorban elhangzottak valóságtartalmát, vagy tényként fogadták el azokat. Az ARD közölte, hogy körültekintően jártak el, és a kijelentéseket független forrásokból visszaigazolták, de a Híradóban azért elmondták, hogy a csatorna hazugságokat közölt, Szél Bernadett pedig álhíreket terjeszt.

A tanács megállapította, hogy a hírolvasó által elmondottak nem tekinthetők véleménynek, azok tényszerű, a hírhez kapcsolódó tájékoztatást tartalmaztak, ezért a kérelmet elutasította.

"A Médiatanács döntésében kitért arra is, hogy az elhangzott riport kapcsán kifogásolt kijelentések (pl. álhír) nem véleményként, értékelő magyarázatként jelentek meg, hanem a műsorrész szerkesztési sajátosságaként és a rovat címeként. A szerkesztés módja pedig a médiaszolgáltató szerkesztői szabadságának körébe tartozik, amelyet a Médiatanács hatósági eljárás keretében nem vizsgálhat" – tették hozzá.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az Alibabával, szinte mellékesen indult, ma a világ egyik legnagyobb fintech cége

Az Alibabával, szinte mellékesen indult, ma a világ egyik legnagyobb fintech cége

A Földön vizsgálhatják meg a Marsról származó mintákat

A Földön vizsgálhatják meg a Marsról származó mintákat

Az ezüstérem ellenére távozhat Conte az Inter kispadjáról

Az ezüstérem ellenére távozhat Conte az Inter kispadjáról