szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Mexikó kulturális kisajátítással vádolja a Zarát több másik ruházati üzletlánc mellett.

Mexikó kulturális kisajátítással vádolja a Zara, az Anthropologie és a Patowl ruházati márkákat, azt állítva, hogy azok mexikói őslakosok művészetének motívumait használták fel kollekcióikban anélkül, hogy az érintett közösségeknek valamilyen haszna lenne a ruhák eladásából.

A mexikói kulturális minisztérium – Alejandra Frausto kulturális miniszter által aláírt – levélben kért magyarázatot mindhárom globális vállalattól arra, hogy „milyen alapon sajátítanak ki kollektív tulajdont”.

A szaktárca szerint mindhárom cég a dél-mexikói Oaxaca államban élő őslakos közösségektől származó motívumokat használt fel.

Nem ez az első eset, hogy Mexikó népi motívumainak másolásával vádol meg ruházati céget.

Két évvel ezelőtt a Carolina Herrera divatháza szólították fel levélben annak beismerésére, hogy őslakosok művészetének motívumait használták a Resort 2020 kollekcióban. Akkor a divatház kreatív igazgatója, Wes Gordon egy közleményben állítólag úgy nyilatkozott, hogy a kollekció „a mexikói kultúra gazdagsága előtt tiszteleg”.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!