szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Qantasnak a koronavírus- és a téli influenzajárvány is betett a munkaerőhiány mellett, ezért a vezetőség tagjai is kénytelenek beállni poggyászrakodónak.

Legalább 100 önkéntesre volna szüksége az ausztrál Qantas légitársaságnak a Melbourne-i és Sydney-i repülőtéren, hogy ki- és bepakolják a csomagokat, valamint vezessék a poggyászhordó kocsikat a repterek területén.

„Tisztáztuk, hogy a működési teljesítményünk nem felel meg sem a fogyasztóink elvárásainak, sem pedig azoknak a standardoknak, amelyekhez tartani akarjuk magunkat – ezért mindent megteszünk, hogy javítsunk a teljesítményünkön” – nyilatkozta a Qantas egyik szóvivője a BBC-nek.

Ezért a menedzsereket és igazgatókat arra kérték, hogy heti három vagy öt napban, négy- vagy hatórás műszakokban álljanak be poggyászrakodónak. A társaság ugyanakkor figyelmeztette a jelentkezőket, hogy alkalmasnak kell lenniük egyenként 32 kilós bőröndök felemelésére is. „Korábban is megléptük már ezt a forgalmasabb időszakokban, húsvét óta nagyjából 200 vezetőségi alkalmazott segített be a reptereken a csúcsszezonokban” – jegyezte meg a szóvivő.

Ausztráliában a világon az egyik legszigorúbb korlátozást léptették érvénybe a koronavírus-járvány miatt, amely a nemzetközi légiközlekedési ágazat többi tagjához hasonlóan a Qantast is komoly kihívások elé állította. A cég a lezárások miatt több ezer alkalmazott elbocsátásra kényszerült, az ország újranyitása óta pedig a koronavírus mellett az influenzajárvánnyal és a súlyos munkaerőhiánnyal is szembe kell néznie.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Serdült Viktória hvg360

„Aki ezt a pénzért csinálja, az csak megélhetési repülőgép-vezető”

A képzés több tízezer euró, amit évekig vonnak a fizetésből, hektikus életvitel, meglazult családi és baráti kapcsolatok, de a repülés szeretete és a különböző kultúrák megismerése mindent felülír – így jellemzik életüket a kereskedelmi légitársaságok pilótái. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, és a légiközlekedési iparág más szereplőivel is beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk első részében pilóták beszélnek családról, kapcsolatokról, fizetésről – és arról, mennyire igazak a róluk szóló legendák.

Serdült Viktória hvg360

„A magánéletre annyira van idő, hogy elváltam” – így élnek a magyar légiutas-kísérők

Sokan felszolgálónak tartják őket, pedig ők azok, akik szükség esetén 90 másodperc alatt evakuálnak egy gépet, felélesztik az elájult utast és még azt is tudják, hogyan kell eloltani egy lángra kapott ruhát. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, légiutas-kísérővel és földi kiszolgálóval beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk második részében légiutas-kísérők beszélnek kiképzésről, fizetésről, magánéletről – és arról a legendáról is, valóban le kell-e fogyniuk, ha felszedtek néhány kilót.