szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Irányítása alatt a Versace luxusmárka elsősorban merészségéről volt ismert.

Lemond kreatív igazgatói posztjáról Donatella Versace, miután egyre biztosabb, hogy a Prada luxusmárka felvásárolja a Versace-t – számolt be róla a Reuters. Április 1-től a Pradához tartozó kisebb luxusmárka, a Miu Miu kreatív igazgatója, Dario Vitale veszi át posztját.

Donatella Versace, aki a luxusmárka-alapító Gianni Versace húga csaknem három évtizeden át volt a divatcég kreatív igazgatója. Bátyja 1978-ban alapította a divatházat, 1997-es tragikus halálát követően de facto a nő irányította a céget, mely az elmúlt harminc évben merészségéről és a provokatív megjelenéséről volt híres. Leköszönéséről a tulajdonos Capri Holdings számolt be csütörtökön, miközben a cég és a szintén olasz luxusmárka, a Prada között egyre biztosabb a Versace adásvételéről szóló megállapodás. Ennek értelmében a Prada mintegy 1,5 milliárd euróért vásárolná fel a rivális divatházat, egyesítve ezzel a két legnagyobb olasz divatmárkát. Donatella Versace a továbbiakban márkanagykövetként lesz jelen a Versace életében. Utódjáról azt mondta, „izgatott, hogy a Versace márkát új megvilágításban lássa”.

Nem ez az első adásvételi eljárás a Versace történetében: 2018-ban a Michael Kors divatcég (ma már Capri Holdings) 1,8 milliárd euróért vásárolta meg a családtól. A Prada és a Versace egyesülése válaszlépés a csökkenő keresletre a luxustermékek piacán. A lassulás leginkább Kínában látszik, valamint a vásárlók is megfontoltabban költenek az egyre gyorsuló infláció miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!