Tetszett a cikk?

Leáldozóban a McDonald’s csillaga Kínában. A csökkenő eladások ellensúlyozására az e-business-be társult be az óriáscég. Új akciójukat a Taobao aukciós site-al indították, melyet a kínai Ebay-nek is neveznek, és 90 millió regisztrált felhasználója van.

A Kínában jelen lévő gyorsétterem-láncoknak szembesülniük kellett azzal, hogy a válság hatására vevőik kezdenek elpártolni tőlük. A közönségük jelentős részét kitevő fehérgallérosok aggódva figyelik hazájuk gazdaságának lassulását, és kényszerspórolásba kezdtek.

Kezdenek visszatérni a hagyományos ételbárokhoz és utcai bódékhoz, melyek persze jobban is passzolnak a helyiek ízléséhez, viszont oda a „tiszta Amerika” fíling.  Így az aktuális gazdasági helyzethez igazított úgynevezett gazdaságos, mekis  menük eladása is jelentősen csökkent, bár a cég nem árulta el, hogy pontosan milyen mértékű a visszaesés.

Az is tudhatatlan, bezárnak-e valamennyit a Kínában üzemeltetett 1056 egységből. Mindenesetre most a Taobao-val szövetkezve, az interneten indítottak el egy  akciót, amellyel igyekeznek visszacsábítani a vevőket, és erősíteni a megingott pozíciójukat. Az akció keretében 4000, viszonylag  drága elektronikai terméket kínálnak megvételre fordított licitálás keretében. Az eredeti árukról startoló órák, mp3 lejátszók, kamerák és egyebek egyre kisebb árra kerülnek, míg  végül elérik a gyorséttermi menü árát, amely kb. 650 forintnak felel meg. Az a felhasználó, aki az utolsó licitet tette, lehetőséget kap, hogy meg is vásárolja a terméket a menüjéhez.

(Global News -V.Á.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!