Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) 2005. szeptember 1-jétől bevezeti a budapesti egyesített bérletet. Az egyesített bérlet bevezetését a tarifaszövetség megvalósítása és az összehangolt menetrend bevezetésével a közlekedési szövetség bevezetése követi majd 2010-ig.
A régi bérlettípusok megtartása mellett a BKSZ új budapesti egyesített bérlete a BKV havibérleténél 10 százalékkal drágább lesz. Az új bérlettel a Budapesten élők, és az ide ingázók mindhárom, a főváros területén működő szolgáltató (BKV, MÁV és Volánbusz) járműveit használhatják.
Az egyesített bérlettel rendelkező utasnak a csatlakozó vasúti vagy helyközi autóbusz havijegyét illetve menetjegyét elegendő a főváros területén fekvő legutolsó állomás (illetve megállóhely) és a BKSZ területén lévő agglomerációs település között megváltania.
A Budapesten belül utazóknak az egyesített bérlet megvásárlása esetén a jövőben nem kell a MÁV, illetve a Volánbusz járatain vasúti, illetőleg autóbusz menetdíjat fizetniük. Az egyesített budapesti bérletek havi, 30 napos dolgozó, tanuló és nyugdíjas, illetve 14 napos dolgozó változatban kerülnek kiadásra. Januártól mód lesz az éves bérlet megváltására is.
A dolgozó havi- és 30 napos bérlet ára 6875 forint lesz, a tanuló/nyugdíjas bérleté pedig 2596 forint. A kétheti bérlet mindkét esetben 4445 forintba jerül majd. A BKSZ területe a fővárost, Pest, Fejér, Komárom-Esztergom megye a Volánbusz közvetlen autóbuszjárataival kiszolgált területét, illetőleg az elővárosi vonatok által kiszolgált területét öleli fel.
Minden környéki utas – az utazása költségének figyelembevételével – választhat: utazásához a vasúti/autóbusz távolsági tarifa szerinti menetjegyet (havijegyet) és hozzá BKV bérletet vált, vagy megvásárolja az egyesített bérletet a főváros közigazgatási határain belüli közlekedésre, és ehhez csatlakozó menetjegyet (havijegyet) vált a főváros határa és az agglomerációs település között.
A főváros azon területeiről, ahonnan a belvárosba való bejutás hosszadalmas és körülményes (pl. Rákoskeresztúr, Pestszentimre, Pestszentlőrinc, Budafok, Nagytétény), az utazással elérhető időnyereség érdekében az utasnak megéri majd megvenni a mindhárom szolgáltatóra érvényes új, egyesített bérletet.
Az érintett közlekedési szolgáltatók számára az egyesített bérlet bevezetése első lépésben bevételcsökkenést jelent, hiszen az utasok által megtakarított menetdíj kieső bevételként jelenik meg. A bevételkiesés pótlására 2005-ben a központi költségvetés a GKM fejezetében 432 millió forintot biztosít. A további működtetés finanszírozásához 2006-tól a Fővárosi Önkormányzat is hozzájárul.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Értékes ingatlanokat készül eladni az állam; elkészült az EU új költségvetésének terve; megtaláltuk, hogyan jutott el két nap alatt hatmilliárd forint a Kelenföldi Erőműből az olaszországi villát megvásárló céghez. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke szerint a kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Radics Béla fideszes fővárosi képviselő arra költ a Facebookon, hogy Vitézyt macskával az ölében, a kocsmalobbi Donjaként próbálja lejáratni.