szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Fogyasztói Bizalom Index felmérése szerint 2007 júniusában a lakosság nagyobb része tartja jelen anyagi helyzetét kielégítőnek, s pozitívan tekintenek a jövőbe is.

Az öttényezős komplex index növekedéséhez szintén hozzájárult a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságot és az ország gazdasági helyzetére vonatkozó rövidtávú várakozásokat tükröző indexérték emelkedése. A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért Komplex Fogyasztói Bizalom Index 2007 júniusában több mint 15 pontot javult a tavaly decemberi mélyponthoz képest és 158,6 pontos értéket ért el. 

A tavalyi évet jellemző folyamatos csökkenés után négy komponens növekedése is hozzájárult a komplex index kedvezőbb értékéhez: legnagyobb mértékben a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetére vonatkozó várakozásai javultak (6 ponttal), de a jelenlegi anyagi helyzet az előző év fényében történő megítélése is javult; mindazonáltal növekedett a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság is (1 százalékponttal). Az ország gazdasági helyzetére vonatkozó várakozásokat vizsgálva kiderül, hogy azok rövidtávon pozitívabbak (1 százalékpontnyi növekedés tapasztalható 2006 decemberéhez képest); 5 éves távlatban azonban a márciusi 55 százalékhoz képest a megkérdezetteknek már csak 49 százaléka véli úgy, hogy javulni fog a helyzet.

A munkanélküliségre és hitelkamatokra vonatkozó várakozások számottevően nem változtak az előző negyedévhez képest. 2006 decemberéhez képest ugyanakkor történt változás, hiszen míg akkor az 50 százalékot is meghaladta azoknak az aránya, akik növekvő hitelkamatokra számítottak, addig 2007 júniusában tízből négyen vélekedtek így.

Kilenc százalékpontot esett azoknak az aránya is, akik egy év távlatában növekvő árakra számítanak: ez a csoport most 78 százalékos arányt képvisel. A megkérdezettek átlagosan 8,9 százalékos inflációval számolnak, ez szintén javulás a decemberi 12 százalékos prognózisukhoz képest. 

A 2006. évben mért kimagasló 55 százalékhoz képest idén júniusban 46 százalékra csökkent azok hányada, akik valamilyen nagyobb vásárláshoz hajlandók lennének hitelt felvenni. Emellett nőtt azoknak a száma is, akik megtakarításaikból finanszíroznának egy-egy nagyobb beszerzést.

A majdnem egy éve tartó csökkenés után a 2006. decemberben mért 56 százalékról 2007 márciusában 59 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik szerint érdemes tartós fogyasztási cikkeket vásárolni, ám júniusra ez az arány 58 százalékra mérséklődött.

A lakáspiac folyamatos változásával párhuzamosan ingadozik azok aránya, akik úgy gondolják, hogy jelenleg lakást eladni, illetve vásárolni kedvezőbb. Ez az arány 2007 júniusában az eladás irányába billentette a mérleget: 20-ról 23 százalékra nőtt a lakást értékesíteni kívánók aránya, míg 48-ról 43 százalékra csökkent azon válaszadók hányada, akik szerint a jelen feltételek a vásárlásnak kedveznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Mélyponton a GfK Fogyasztói Bizalom Index

A legalacsonyabb szintre süllyedt 2003 decembere óta a GfK és a Corvinus Egyetem által közösen mért Fogyasztói Bizalom Index. A komplex mutatószám visszaesésének oka elsősorban a háztartások saját anyagi helyzetére vonatkozó várakozásainak drasztikus romlásában keresendő.

MTI Vállalkozás

Kissé javult a kkv bizalmi index

Továbbra is erős negatív várakozások jellemzik a kis- és középvállalkozásokat (kkv) a 2006 negyedik negyedévében mért, a K & H Bank és a GfK Hungária közvélemény-kutató intézet által közösen készített kkv bizalmi index szerint.

hvg.hu Gazdaság

GfK: a lakosság harmada “átlagos bankoló”

A GfK Hungária kéthavonta elkészített Pénzügypiaci Adatszolgáltatások felmérésében – egyebek mellett – a lakosság pénzügyi képzettségét, valamint a pénzügyekkel, pénzintézetekkel kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta. Banki kérdésekben legjobban a K&H ügyfelei ismerik ki magukat.

MTI Gazdaság

GfK: a lakosság 74 százalékának van bankkapcsolata

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérései alapján Magyarországon tavaly a felnőtt lakosság átlagosan 74 százalékának volt bankkapcsolata, míg egy évvel korábban ez az arány 72 százalékos volt. A penetráció azonban lényegesen alacsonyabb a nyugat-európai átlagnál, és több közép-európai országhoz képest is lemaradtunk.