szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Javította az osztrák-kanadai Magna járműipari alkatrészgyártó-beszállító konszern az Opel autógyár átvételére tett ajánlatát – közölte kedden egy német kormányforrás.

A tárgyalások részleteit ismerő, nevének elhallgatását kérő tisztségviselő szerint az orosz partnerekkel szövetkező Magna továbbra is összesen 500 millió eurót ajánl, de a korábbiaktól eltérően most hajlandó a szerződés aláírásakor 350 millió euró készpénzzel megemelni az Opel alaptőkéjét, és ezen felül 150 millió euró kölcsönt adna, Opel-részvényre átváltható kötvények vásárlása formájában.

A Magna korábban csak 100 millió eurót akart közvetlenül befektetni – 50-50 millió eurós részletekben – a csődöt jelentett General Motors amerikai konszern európai leányvállalatába, továbbá 400 millió euró értékű átváltható kötvény megvásárlását ajánlotta fel, a megbeszélések ismerői szerint.

Az osztrák-kanadai cég azt követően javította ajánlatát, hogy az Opel megmentése érdekében hitelgarancia-vállalásra kért, így megkerülhetetlen német kormány kevesellte az ajánlattevők által befektetni tervezett tőkét.

A GM és a német kormány közösen értékeli a Magna és az RHJ – az amerikai Riplewood pénzügyi befektető csoport belga leányvállalata – ajánlatát. A korábbi harmadik pályázó, a kínai BAIC autógyár a múlt héten közölte, hogy a továbbiakban nem vesz részt a licitben.

A német kormány a Magnát részesíti előnyben. Német értékelések szerint az osztrák-kanadai cég mellett szól annak intenzív orosz kapcsolata, különös tekintettel arra, hogy a Magna az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral közösen pályázott. A Magnát pártfogolják a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó tartományok, továbbá az alkalmazottakat tömörítő üzemi tanács is a Magnát kedvelné jobban.

Nyílt titok ugyanakkor, hogy a General Motors az RHJ ajánlatát pártolja. Az RHJ szoros kapcsolatban áll a Riplewood amerikai befektető-társasággal, amely viszont a detroiti anyavállalattal működik együtt. A belga befektető nem csinált titkot abból, hogy a pályázat elnyerése esetén az Opel talpra állítása után azt értékesíteni kívánja, és megfigyelők szerint új tulajdonosként ebben az esetben mindenekelőtt a „régi”, azaz a General Motors jöhet szóba. Ennek ellenére a verseny nyitott, és szakértők annak kimenetelét nem merik megjósolni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Bizonytalan az Opel sorsa

Továbbra is bizonytalan az Opel sorsa, az új befektető megtalálása ismét az egyik legfőbb gazdasági témává vált Németországban.

MTI Autó

Véghajrá az Opelért

A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.

MTI Autó

Még megvehető az Opel

Még mindig bizonytalan, hogy ki nyeri meg az Opelért folyó versenyt - jelentette ki a német gazdasági miniszter egy lapinterjúban.

MTI Gazdaság

Hajrá az Opelért újabb nehézségekkel

A véghajrához érkezett az Opelért hónapok óta folyó verseny. Hétfőn jár le az a határidő, amelyet az anyavállalat, az amerikai General Motors szabott a pályázók végleges tervezetének benyújtására.